۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
  • کد خبر: 303467
فضای سبز ملی حفاری از میانگین کشوری بالاتر است

مساحت فضای سبز صنعتی شرکت ملی حفاری ایران ۳.۵ درصد از میانگین کشوری بیشتر است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، مریم حمیداوی، سرپرست اداره محیط زیست مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست این شرکت به مناسبت روز جهانی محیط زیست گفت: میانگین مساحت فضای سبز در مراکز صنعتی و فضاهای کارگاهی در کشورمان ۱۰ درصد محیط پیرامونی است.

وی اظهار کرد: این شرکت هم‌اکنون از ۷۱۰ هزار مترمربع فضای سبز در محوطه‌های اداری، عملیاتی، کارگاه‌های پشتیبانی، دکل‌ها و اردوگاه‌های دستگاه‌های حفاری و شهرک‌های سازمانی مسکونی برخوردار است که هر ساله براساس  برنامه‌ریزی‌های این اداره و حرکت خودجوش کارکنان خاصه کارکنان اقماری به این وسعت افزوده می‌شود.

حمیداوی با این توضیح که مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۹۷۲ با تصویب ماده‌ای، پنجم  ژوئن را روز جهانی محیط زیست اعلام کرد، گفت: هدف از نامگذاری این روز، افزایش آگاهی مردم برای حفظ محیط زیست و ترغیب به اتخاذ تدابیری برای مقابله با تخریب محیط زیست و گونه‌های زیستی‌ جانوری است. شعار امسال روز جهانی محیط ‌زیست تنوع زیستی، اقدام به مقابله با انقراض فزاینده گونه‌ها و مقابله با تخریب طبیعت است.

وی اظهار کرد: در این راستا شرکت ملی حفاری ایران در سال‌های متمادی در بخش اهتمام به ارتقای فرهنگ محیط زیستی در بین کارکنان شرکت و خانواده‌های آنان اقدام‌های مؤثری انجام داده است. برای مثال گسترش فضای سبز که نقش مؤثری در حفظ اکوسیستم آب، هوا و خاک دارد، ضمن سرمایه‌گذاری برای توسعه فضای سبز با کاشت درختان مقاوم در برابر شرایط اقلیمی و کم آبخواه، همچنین برگزاری مسابقات نقاشی با موضوع‌های محیط زیست در مدارس، تهیه محتوای آموزشی از طریق سامانه مکاتبات اداری، مسابقات پرسش و پاسخ با موضوع‌های محیط زیست، برگزاری برنامه‌های پاکسازی محیط در کارگاه‌ها و به‌خصوص دستگاه‌ها و اردوگاه‌های حفاری، چاپ بنر و نصب در ورودی کارگاه‌ها، چاپ پوستر، بروشور و تهیه شعارهای آموزشی از جمله این اقدام‌ها است.

حمیداوی گفت: با توجه به استقبال گسترده همکاران از مسائل محیط زیست و حفظ آن هر ساله شاهد حرکات خودجوش در کارگاه‌ها و دستگاه‌های حفاری بوده که با پاکسازی محیط کار، تبلیغات پیرامونی با شعار حفظ محیط زیستی و کاشت درختکاران در محیط کار همراه است.

وی افرود: امسال با توجه به شرایط ایجادشده و شیوع بیماری کووید ۱۹، این امور فعالیت‌هایی که نیاز به تجمع افراد داشته مانند درختکاری را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده، اما در برنامه‌های پیش‌بینی‌شده نسبت به فرهنگ‌سازی، تهیه محتوای آموزشی با موضوع اطلاعات زیست‌محیطی اقدام شده که انتظار می‌رود مورد توجه همکاران قرار گیرد.

کد خبر 303467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =