۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
  • کد خبر: 303566
نیجریه کاهش تولید خود را تشدید می‎‌کند

نیجریه برای همراهی با تمدید توافق کاهش تولید اوپک پلاس تولید نفت خود را کاهش می‌دهد.

به گزارش روزنامه پانچ، نیجریه اعلام آمادگی کرده است که برای جبران پایبند نبودن این کشور به توافق کاهش تولید در ماه‌های مه و ژوئن، تولید نفت خود را از ماه ژوئیه تا سپتامبر کاهش دهد.

کشورهای تولیدکننده نفت اوپک و غیراوپک حاضر در توافقنامه همکاری (Declaration of  Cooperation)، برای کمک به تعادل بازار و افزایش قیمت نفت، در نشست ماه آوریل بر سر کاهش تولید در سه مرحله به ترتیب ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برای مدت دو ماه، ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برای ۶ ماه و ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه برای ۱۶ ماه به توافق رسیدند.

تیمیپره سیلوا، وزیر نفت نیجریه، روز شنبه (۱۷ خردادماه) در این باره گفت: با توجه به برگزاری امروز نشست اوپک، نیجریه بر پایبندی خود بر توافق کاهش تولید کنونی تأکید دارد.  

بر اساس توافق دیروز ائتلاف اوپک پلاس، هر عضوی که به‌طور کامل (۱۰۰ درصد) به سهمیه کاهش تولید خود در ماه‌های مه و ژوئن مطابق با توافق پایبند نباشد، باید از ماه ژوئیه تا سپتامبر تولید مازاد خود را جبران کند.

به‌منظور رعایت اجرای صحیح، به‌موقع و عادلانه موارد یادشده، از کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک (JMMC) خواسته شد با رصد دقیق شرایط عمومی بازار انرژی و عوامل مرتبط با آن، مقدار تولید نفت و سطح پیروی از توافقنامه همکاری را به کمک کمیته مشترک فنی اوپک و غیراوپک (JTC) و دبیرخانه اوپک بررسی کند. بر این اساس مقرر شد کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک (JMMC) تا ماه دسامبر ماهانه نشست‌هایی برگزار کند و تاریخ نشست بعدی آن‌ها ۱۸ ژوئن ۲۰۲۰ (۲۹ خرداماه) خواهد بود.

در این نشست مقرر شد نشست بعدی وزیران نفت و انرژی اوپک و غیراوپک موسوم به اوپک پلاس نیز در تاریخ یکم دسامبر سال ۲۰۲۰ (۱۱ آذرماه) در وین پایتخت اتریش برگزار شود.

کد خبر 303566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =