۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
  • کد خبر: 303728
گلدمن ساکس: قیمت نفت دوباره کاهش می‌یابد

بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد قیمت نفت خام در هفته‌های آینده کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بانک آمریکایی گلدمن ساکس روز دوشنبه (۱۹ خردادماه) در یادداشتی اعلام کرد قیمت نفت به دلیل مسیر نامشخص تقاضای آن در آینده و ذخیره‌سازی بیش از حد و دلهره‎‌آور آن، در هفته‌های آینده کاهش می‌یابد.

‌این بانک آمریکایی گفت: سقوط حاشیه سود (پالایش) به نرخ‌های پایین بی‌سابقه، نشان‌دهنده این است که قیمت‌های نفت خام بیش از ارزش واقعی آن است و همچنین بهبود تقاضا ملایم‌تر است. این دو عامل تعیین‌کننده کاهش قیمت در کوتاه‌مدت هستند.

گلدمن پیش‌بینی می‌کند که قیمت شاخص برنت به‌زودی به ۳۵ دلار برای هر بشکه برسد، این در حالی است که قیمت این شاخص روز دوشنبه حدود ۴۳ دلار بود.

قیمت نفت روز دوشنبه و پس از توافق سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به «اوپک پلاس» برای تمدید کاهش کنونی نفت تا پایان ماه ژوئیه و با وجود نشانه‌هایی از بهبود اقتصاد، سریع‌تر از آنچه انتظار می‌رفت، به بالاترین سطح در سه ماه اخیر رسید.

قیمت نفت خام برنت روز سه شنبه (۲۰ خردادماه) حدود ۴۱ دلار برای هر بشکه معامله شد. قیمت این شاخص از زمانی که در ماه آوریل به ۱۵ دلار و ۹۸ سنت و به پایین‌ترین مقدار از سال ۱۹۹۹ رسیده بود، بیش از  ۱۵۰ درصد افزایش یافته است.

قیمت نفت خام دبلیوتی‌آی نیز روز سه‌شنبه به ۳۸.۴۵ دلار برای هر بشکه رسید.

گلدمن با استناد به شرایط روانی مثبت ایجادشده درباره بازگشایی اقتصادی، برآورد قیمت شاخص برنت را برای سال  ۲۰۲۰ از ۳۵ دلار و ۶۰ سنت، به ۴۰ دلار و ۴۰ سنت برای هر بشکه تغییر داد. پیش‌بینی این بانک برای قیمت شاخص دبلیوتی‌آی امسال نیز از ۳۳ دلار و ۱۰ سنت برای هر بشکه به ۳۶ دلار برای هر بشکه تغییر کرد.

کد خبر 303728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =