۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
  • کد خبر: 303831
صنعت نفت ایالات ویومینگ در آستانه ورشکستی کامل

تداوم روند پایین بودن قیمت نفت در حال آسیب زدن به ایالت ویومینگ ایالات متحده است.

به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، ایالت ویومینگ آمریکا هم‌اکنون با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند زیرا تقاضای محدود نفت، گاز و زغال سنگ برای اقتصاد محلی این ایالت فلج‌کننده است و قانونگذاران در تلاش‌ هستند راه‌حلی را برای این مشکل بیابند، اما مشخص نیست آینده چگونه باشد.

ویروس کرونا به‌طور کلی آسیب بسیاری به صنعت نفت و گاز زده، اما ایالت ویومینگ آمریکا که به‌شدت به منابع گاز طبیعی خود وابسته است، آسیب شدیدی دیده و تکه‌های دومینو مشکلات این ایالت پیش از این آغاز به افتادن کرده‌اند. شمار دکل‌های نفتی ویومینگ از ۳۰ دستگاه در ماه مارس به تنها دو دستگاه در ماه مه رسیده است.

برآورد کارشناسان این است که با کاهش هر دستگاه دکل، حدود ۱۰۰ فرصت شغلی در زمینه نفت و گاز از بین می‌رود. با وجود افزایش قیمت نفت در هفته‌های اخیر، بهبود کامل صنعت نفت و گاز ویومینگ در کوتاه‌مدت یا حتی میان مدت بعید به نظر می‌رسد.

حتی یکی از برترین تولیدکنندگان نفت این ایالت نیز - حداقل هم‌اکنون -  از ادامه کار بازمانده است.

اولترا پترولیوم، یکی از تولیدکنندگان عمده نفت ویومینگ، عصر روز پنجشنبه (۲۲ خردادماه) اعلام ورشکستگی کرد. این نتیجه ماه‌ها مشکلات مالی ناشی از رکود سوخت در بازارهای انرژی در پی شیوع ویروس کروناست.

این ورشکستگی خبری بد برای ایالت ویومینگ است.

به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان و مالیات‌دهندگان برتر این ایالت، ورشکستگی این شرکت کل درآمد ویومینگ را در معرض خطر قرار می‌دهد.

این در حالی است که تگزاس و نیومکزیکو در این بازار از مزیت قابل توجهی برخوردار بودند. ماهیت حفاری در جنوب این‌گونه است که تولیدکنندگان حوزه نفت‌خیز پرمین قادر به جذب گاز طبیعی به‌عنوان محصول جانبی تولید نفت هستند. این موضوع تولیدکنندگان ویومینگ را که تنها با گاز سر و کار دارند با مشکل بیشتری روبه‌رو کرده است.

در حالی که بیشتر گاز طبیعی ایالات متحده آمریکا از عملیات حفاری نفت تولید می‌شود، تضعیف تقاضای انرژی در سرتاسر جهان برای تولیدکنندگانی که فقط گاز تولید می‌کنند کار را دشوارتر می‌کند زیرا راه دیگری برای درآمدزایی ندارند.

کد خبر 303831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =