رونق پتروشیمی‌ها اصلی‌ترین راه مقابله با تحریم‌هاست

نماینده شهرستان شوش در مجلس با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین راه‌های دور زدن تحریم‌ها رونق شرکت‌های پتروشیمی‌ است، گفت: فعال کردن هرچه بیشتر صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در شرایط کنونی ضروری است.

محمد کعب عمیر در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه ایران در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد، اظهار کرد: باید هرچه بیشتر از خام‌فروشی فاصله بگیریم، همچنین با عبور از خام‌فروشی و رونق صنایع پایین‌دستی، میان‌دستی و تکمیلی در حوزه نفت، ارزش‌ افزوده ایجاد و زنجیره ارزش‌ نیز تقویت خواهد شد.

وی افزود: در شرایط کنونی مهم‌ترین اولویت سیاست‌های راهبردی توسعه صنعت پتروشیمی کشور افزایش ظرفیت تولید است. تحقق راهبردهای این صنعت و گسترش صنایع پایین‌دست پتروشیمی باید در اولویت‌ قرار گیرد و به‌ویژه امسال که سال جهش تولید نامگذاری شده است باید به سمت بومی‌سازی صنایع و تجهیزات صنعت پتروشیمی حرکت و حتی به صادرات آنها فکر کنیم.

نماینده مجلس یازدهم یکی از اصلی‌ترین راه‌های دور زدن تحریم‌ها را رونق شرکت‌های پتروشیمی‌ دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه خام‌فروشی به دلیل تحریم کاهش داشته است، می‌توان با فعال کردن صنایع پایین‌دستی پتروشیمی و پتروپالایشگاه‌ها به درآمد قابل قبولی رسید.

کعب عمیر صنعت پتروشیمی را از جمله صنایع بزرگ و تأثیرگذار بازار سرمایه در ایران دانست و تصریح کرد: پتروشیمی یکی از مهم‌ترین صنایع کشور است و سهم ارزش افزوده بالایی در اقتصاد دارد.

این نماینده مجلس یازدهم عنوان کرد: تغییرات و تحولات صنعت پتروشیمی نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد. این صنعت از  جمله صنایع اشتغال‌زا در ایران است که به‌عنوان تغذیه‌کننده سایر بخش‌های صنعت می‌تواند موتور حرکت اقتصاد کشور باشد.  

کد خبر 303863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =