آرامکو عرضه نفت به خریداران آسیایی را کاهش می‌دهد

برخی منابع اعلام کردند که عرضه نفت خام عربستان حداقل به پنج مشتری آسیایی برای بارگیری در ماه ژوئیه کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، هفت منبع روز دوشنبه (۲۵ خردادماه) اعلام کردند: شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان، حجم نفت خام صادراتی ماه ژوئیه حداقل پنج خریدار آسیایی را کاهش داده است.

این منابع آگاه افزودند این کاهش‌ها عمدتاً برای نفت خام متوسط و سنگین بوده و برای پالایشگاه‌های کشورهایی مانند چین در نظر گرفته شده است.

چهار نفر از پالایشگران اعلام کردند کاهش واردات ماه ژوئیه نسبت به ماه ژوئن کمتر بوده است. این  منابع به دلیل حساسیت موضوع خواستند نامشان فاش نشود.

این اقدام آرامکو پس از توافق روز شنبه (۱۷ خردادماه) سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به «اوپک پلاس» برای تمدید کاهش تولید این ائتلاف صورت گرفت. 

کاهش تولید روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای ماه‌های مه و ژوئن اوپک پلاس که قرار بود به ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز برسد، برای یک ماه دیگر و تا پایان ماه ژوئیه تمدید شد. با این تفاوت که مکزیک مشمول این تمدید یک ماهه نیست و کاهش تولید ماه ژوئیه ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود.

عربستان سعودی اعلام کرد که به علت مشاهده علائم بهبود تقاضای جهانی، به تعمیق کاهش تولید داوطلبانه خود پایان خواهد داد.

یکی از این منابع با اشاره به افزایش قیمت رسمی فروش نفت عربستان گفت: این موضوع سبب شده است که حداقل یک خریدار بزرگ آسیایی تقریباً یک سوم از حجم قرارداد خود برای ماه ژوئیه بکاهد.

کد خبر 303888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =