اطمینان خاطر امارات از افزایش تعهد به سهمیه‌های تولید اوپک پلاس

وزیر انرژی امارات اطمینان خاطر داد که کشورهای تخطی‌کننده از سهمیه کاهش تولید اوپک پلاس به این سهمیه پایبند خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، سهیل المزروعی روز دوشنبه (۲۶ خردادماه) با اظهار اینکه اطمینان دارد تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) که به‌طور کامل به سهمیه کاهش تولید خود پایبند نبوده‌اند، پایبندی خود را افزایش می‌دهند، گفت: نشانه‌هایی مبنی بر افزایش تقاضای نفت به دلیل کاهش محدویت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا در برخی کشورها وجود دارد.

اوپک، روسیه و متحدانشان ۱۷ خردادماه پس از برگزاری نشستی از طریق ویدئوکنفرانس، به توافق رسیدند که کاهش تولید تاریخی نفت را به‌مدت یک ماه و تا پایان ماه ژوئیه تمدید کنند و با کاهش تولید ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه‌، حدود ۱۰ درصد از عرضه جهانی نفت، از مازاد عرضه ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا بکاهند.

ائتلاف اوپک پلاس همچنین از کشورهایی مانند نیجریه و عراق که تولیدشان بیش از سهمیه تولید در ماه‌های مه و ژوئن بود، خواست  پایبند نبودنشان در ماه‌های مه و ژوئن را جبران کنند و با پایبندی کامل (۱۰۰ درصد) تعهدهای خود را در ماه‌های ژوئیه، اوت و سپتامبر اجرا کنند. 

وزیر انرژی امارات متحده عربی گفت: اگر شاهد آغاز موج دوم شیوع ویروس کرونا نباشیم، فکر می‌کنم بهبود تقاضا با سرعتی متناسب با کاهش تولید اوپک پلاس بهبود خواهد یافت.

کد خبر 303912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =