۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
  • کد خبر: 303970
دلیلی برای تمدید کاهش تولید اوپک پلاس وجود ندارد

مدیرعامل صندوق ثروت ملی روسیه اعلام کرد که دلیلی برای تمدید توافق کاهش تولید نفت اوپک پلاس وجود ندارد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، کیریل دیمیتریوف به روزنامه آربی‌سی روسیه گفت: با بهبود اقتصاد جهانی و تقاضای نفت دلیلی برای کاهش تولید نفت به رهبری سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) وجود ندارد.

اوپک، روسیه و متحدانشان ۱۷ خردادماه پس از برگزاری نشستی از طریق ویدئوکنفرانس، به توافق رسیدند کاهش تولید تاریخی نفت را به‌مدت یک ماه و تا پایان ماه ژوئیه تمدید کنند و با کاهش تولید ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه‌، حدود ۱۰ درصد از عرضه جهانی نفت، از مازاد عرضه ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا بکاهند.

نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک که جنبه مشاوره‌ای دارد و الزام‌آور نیست، روز پنجشنبه ۱۸ ژوئن (۲۹ خردادماه) از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد. این کمیته پیشنهادی برای تمدید یا تغییر مقدار کاهش تولید این ائتلاف ارائه نداد و تنها از کشورهای تخطی‌کننده از سهمیه کاهش تولید اوپک پلاس مانند عراق و قزاقستان خواست با پایبندی بیشتر به تولید نفت بپردازند و تخلف‌های پیشین خود در ماه مه را جبران کنند.

دیمیتریوف، یکی از مذاکره‌کنندگان ارشد مسکو، گفت: اکنون شاهد آغاز بهبود اقتصاد و شرایط بازار پس از ظهور ویروس کرونا هستیم که سبب بهبود تقاضای نفت می‌شود، بنابراین هیچ دلیلی برای تمدید کاهش تولید نفت اوپک پلاس برای بیش از یک ماه دیگر وجود ندارد.

براساس توافق کاهش تولید کنونی اوپک پلاس قرار است تولید این ائتلاف از ماه اوت به ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد و تا ماه دسامبر در این سطح بماند.

کد خبر 303970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =