تداوم عملیات گازرسانی به بندرعباس

مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان از تداوم عملیات گازرسانی به بندرعباس و واحدهای تولیدی و صنعتی این استان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، فواد حمزوی گفت: شرکت گاز استان هرمزگان همسو با تعهدهای خود و از سودی که در بخش گازرسانی به صنایع به دست می‌آورد در تلاش است مردم استان را از گاز طبیعی برخوردار کند که بی‌شک این کارخداپسندانه تنها با همکاری همه‌جانبه مسئولان و به‌ویژه مشارکت مردم در بخش اشتراک‌پذیری گاز، محقق می‌شود.

وی ادامه داد: گازرسانی در شهر بندرعباس ابتدا در ۵ فاز معادل ۲۵۰ کیلومتر آغاز و اجرا شده و فازهای ۶، ۷ و ۸ نیز در سال جهش تولید در حال اجراست که تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد. مجموع این سه فاز ۵۲۰ کیلومتر طول دارد که برای نصب انشعاب گاز در این مناطق  حدود ۲۵ هزار علمک پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان اظهار کرد: اولویت گازکشی در استان هرمزگان را به مناطقی داده‌ایم که نسبت به بقیه شهرها سردتر است و تلاش ما بر این بوده روستاهایی را که در مسیرهای گازرسانی به صنایع قرار دارند زیر پوشش قرار دهیم.

حمزوی به چشم‌انداز شرکت گاز استان هرمزگان برای گازرسانی به صنایع اشاره کرد و افزود: در استان هرمزگان تاکنون ۶۳ واحد تولیدی و صنعتی عمده از گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند. از ابتدای سال ۱۳۹۵ تا پایان سال ۱۳۹۸ حدود ۶۰ واحد صنعتی مصرف‌کننده سوخت مایع شامل صنایع عمده و جزء از گاز طبیعی برخوردار شده‌اند که به کاهش مصرف سوخت و کمک به افزایش صادرات با هدف ارزآوری در کشور انجامیده و امکان ذخیره و صادرات سالانه نزدیک به ۲ میلیون لیتر سوخت مایع (گازوئیل و مازوت) فراهم شده است.

وی تصریح کرد: در بخش گازرسانی به شهرک‌های صنعتی در استان هرمزگان، از ابتدای سال ۱۳۹۹ تزریق گاز به سه شهرک صنعتی در شهرستان‌های قشم، بستک، پارسیان با ظرفیت ۱۵.۰۰۰ مترمکعب بر ساعت و برابر با روزانه ۳۶۰.۰۰۰ مترمکعب انجام شده و طراحی و برون‌سپاری برای ۶ شهرک صنعتی با ۳۰ واحد تولیدی و صنعتی در حال انجام است.

کد خبر 303984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =