گام‌های استوار برای تبدیل خوی به شهر سبز آذربایجان غربی

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی گفت: با برخورداری ۹۸ درصدی جمعیت شهر خوی از گاز و با وجود طرح‌های در دست اجرا، گام‌های استواری برای تبدیل شدن این شهر به شهر سبز استان برداشته شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علیرضا شیخی با بیان اینکه خوی با جمعیتی بالغ بر ۳۸۴ هزار و ۶۶۴ نفر دومین شهر استان به لحاظ جمعیت است، گفت: در تلاش هستیم ضریب نفوذ گاز طبیعی در این شهرستان را به ۱۰۰ درصد برسانیم، در همین راستا برنامه بلندمدت و راهبردی ما تبدیل کل استان آذربایجان غربی به استان سبز کشور است و در این راه هم از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

به گفته وی با اجرای یک میلیون و ۱۷۷ هزار متر شبکه گاز طبیعی و نصب ۴۸ هزار و ۴۰۰ انشعاب در خوی، ۱۰۸ هزار مشترک این شهرستان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند که از این تعداد، ۸۵ هزار مشترک شهری و مابقی آن مشترک روستایی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی تصریح کرد: گازرسانی به ۱۰۳ واحد صنعتی در خوی زمینه مناسبی برای توسعه و اشتغال‌زایی ایجاد کرده و با گازرسانی به ۷۸ روستا ضمن کاهش مهاجرت روستایی به شهری، شاخص رفاه روستایی نیز ارتقا یافته است.

کد خبر 304184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =