سهم ۸۲ درصدی بخش صنعت و نیروگاه از گاز مصرفی یزد

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد از سهم ۸۲ درصدی بخش صنعت و نیروگاه از کل گاز مصرفی استان به‌عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان گاز طبیعی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علی‌اکبر میدانشاهی از استان یزد به‌عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور نام برد و گفت: شرکت گاز برای حمایت از تولید داخلی، گازرسانی به صنایع را یکی از اولویت‌های خود قرار داده، به‌طوری که با گازرسانی به ۷ هزار و ۶۵۳ واحد صنعتی، بخش عمده‌ای از گاز مصرفی استان مربوط به این بخش است.

وی افزود: در این میان، بخش نیروگاهی با سهم مصرف ۴۴ درصدی، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده گاز طبیعی به شمار می‌رود و پس از آن کارخانجات کاشی و سرامیک با ۱۶ درصد، کارخانجات فولاد با ۱۱ درصد، کوره‌های آجرپزی ۵ درصد و سایر صنایع ۶ درصد گاز مصرفی را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد اظهار کرد: بخش خانگی و تجاری نیز با مصرف ۱۱ درصد سبد انرژی گاز استان در رتبه بعد مصرف‌کنندگان گاز طبیعی قرار گرفته‌اند که تأمین گاز ایمن و پایدار در این بخش اولویت اصلی شرکت است و در همین راستا با گازرسانی به ۲۱ شهر و ۵۳۲ روستا که ماحصل آن پذیرش بیش از ۴۶۶ هزار مشترک بوده، ۹۸.۷ درصد جمعیت استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته‌اند.

میدانشاهی با اشاره به توسعه کشاورزی در استان یزد به‌ویژه در بخش گلخانه‌ای، تصریح کرد: بخش کشاورزی ۴ درصد گاز مصرفی استان را در اختیار دارد که با توجه به تأمین آسان و پاک بودن این انرژی خدادادی، شاهد درخواست‌های متعددی برای استفاده از گاز طبیعی به جای سوخت‌های فسیلی در این بخش بودیم که گازرسانی به ۳ هزار و ۱۷۲ گلخانه نشانگر عملکرد مطلوب و موفقیت شرکت گاز در این زمینه است.

وی یادآور شد: تاکنون ۴۸ جایگاه سی‌ان‌جی در استان یزد به بهره‌برداری رسیده که این تعداد جایگاه در مقایسه با تعداد خودروهای گازسوز استان، آمار قابل توجهی است و بر همین اساس ۲ درصد گاز استان به این بخش تزریق شده و یک درصد باقی‌مانده از کل گاز مصرفی نیز به دیگر بخش‌ها اختصاص یافته است.

کد خبر 304300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =