همکاری خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران با محیط زیست

خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران و سازمان حفاظت محیط زیست در همکاری دوجانبه، دو ساختمان نگهبانی برای محیط‌بانان سازمان حفاظت محیط زیست در امتداد مسیر خط نفتی قوچک در روستای خجیر احداث کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران - منطقه تهران، جعفر صمغ‌آبادی، رئیس مهندسی ساختمان و تأسیسات این منطقه گفت: همسو با اهداف مسئولیت اجتماعی صنعت نفت، دو ساختمان برای نیروهای حفاظتی سازمان محیط زیست که برای صیانت از محیط و حیات وحش در مناطق کلخانی در محدوده پارک ملی خجیر و سرخه حصار فعالیت می‌کنند، احداث شد.

وی مدت زمان این پروژه را ۱۰ ماه اعلام کرد و افزود: این طرح با هزینه‌ای معادل ۴ میلیارد ریال اجرایی شده است و همه کارهای ابنیه، تأسیسات و برق آن با مشارکت یک شرکت پیمانکاری انجام شد تا در اختیار نگهبانان محیط زیست قرار گیرد.

صمغ‌آبادی مساحت هر سازه را ۹۰ مترمربع اعلام کرد و گفت: ساختمان این بناها اسکلت فلزی، دیواره‌های آجرسفالی عایق‌شده همراه با نمای سنگ دارد که پوشش سقفی آن تیرچه بلوک و شیروانی است و براساس توافق نمایندگان شرکت ملی و مهندسی ساختمان نفت، شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران، یگان حفاظت و اداره پارک ملی خجیر و سرخه حصار و واحد فنی و پشتیبانی اداره کل محیط زیست ساخته شد و در اختیار محیط‌بانی قرار گرفت.

وی اقدام‌های لازم درباره گسترش همکاری با عوامل انتظامی و اداره کل حفاظت محیط زیست را در کشف جرایم زیست‌محیطی و صیانت از خطوط لوله به‌عنوان سرمایه‌های ملی بسیار با اهمیت ذکر کرد و گفت: جلوگیری از ایجاد هرگونه آسیب به حریم خط و پیشگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست اعم از آب، هوا و خاک و تنوع زیستی از جمله مواردی است که در این همکاری‌ها به آن جامه عمل پوشانده می‌شود.

کد خبر 304459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =