حرکت به سمت تکمیل زنجیره پایین‌دستی صنایع پتروشیمی ضرورت دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس حرکت به سمت تکمیل زنجیره پایین‌دستی صنایع پتروشیمی را ضروری دانست و گفت: به باور بسیاری از کارشناسان تحرک و توسعه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی می‌تواند توسعه و تحرک در بقیه بخش‌های اقتصادی کشور را هم در پی داشته باشد.

روبرت بگلریان در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، بر ضرورت رونق پتروشیمی‌ها به‌ویژه در شرایطی که قیمت نفت هر روز با نوسان‌های مختلفی روبه‌روست، تأکید کرد و گفت: از آنجا که پتروشیمی‌ها ضریب ارزش افزوده و اشتغال بسیار بالاتری از فروش نفت‌خام دارند باید تلاش بیشتری برای تبدیل نفت به محصولات مختلف کرد تا از این طریق برای کشور ارزش افزوده ایجاد شود.

وی افزود: بدون شک، توسعه صنایع پالایشی و پتروشیمی و شکل‌گیری زنجیره ارزش در پایین‌دست این صنایع، اشتغال‌زایی به‌همراه خواهد داشت، البته می‌توان با ایجاد مشوق‌های اقتصادی و تزریق نقدینگی‌های سرگردان به این صنایع، توسعه آنها را بیش از پیش گسترش داد.

نماینده ارامنه جنوب کشور در مجلس گفت: از آنجا که حوزه پتروشیمی بسیار گسترده است، می‌توان بسیاری از مواد اولیه را به جای صادرات به محصولات متعدد تبدیل کرد، زیرا با تبدیل آن به محصولات مختلف که از کیفیت خوبی نیز برخوردارند، صادرات غیرنفتی ما افزایش خواهد یافت.

بگلریان حرکت به سمت تکمیل زنجیره پایین‌دستی صنایع پتروشیمی را ضروری دانست و گفت: طرح‌های جهش تولید صنعت پتروشیمی را همسو با اجرای اقتصاد مقاومتی می‌دانم و معتقدم اگرچه تحریم‌ آسیب‌های اقتصادی بسیاری به کشور رسانده، اما با استفاده از ظرفیت و توانمندی جوانان در بخش‌های مختلف از جمله صنعت نفت و گاز می‌توانیم از این دوران نیز عبور کنیم.

کد خبر 304504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =