‫دفتر پژوهش مناطق نفت‌خیز جنوب در دانشگاه شیراز‬ افتتاح شد

دفتر ارتباط با پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در دانشگاه شیراز افتتاح شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، شاهین کرد درباره اهداف راه‌اندازی این دفتر گفت: اهداف عملیاتی راه‌اندازی دفتر ارتباط با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در دانشگاه شیراز، نزدیک‌تر کردن ارتباط جامعه و صنعت با دانشگاه، حل‌ کردن مشکلات صنعت به‌زبان پژوهش و طرح و برنامه برای نیازهای پژوهشی مورد نیاز این شرکت است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه شیراز، از جمله نیروهای انسانی مجرب و مستعد و همچنین امکانات متعدد این دانشگاه، از این همکاری و ارتباط ابراز مسرت کرد و گفت: راه‌اندازی این دفتر، بهانه‌ای برای حرکت به سمت اجرا کردن برنامه‌های مدون و تعریف‌شده و بالابردن سرعت فعالیت‌ها و پاسخ‌دهی‌ها است.

سیدفخرالدین افضلی، مدیر دفتر جامعه و صنعت دانشگاه شیراز نیز هدف از راه‌اندازی این دفتر در دانشگاه شیراز را کاهش فاصله بین صنعت و دانشگاه اعلام و از این تعامل ابراز خرسندی کرد.

وی اجرای طرح‌های پژوهشی ازدیاد برداشت، مشاوره علمی درخصوص بهبود روش‌های تولید از مخازن، طرح‌های زیست‌محیطی، ایجاد فرصت‌های مطالعاتی برای استادان و اعضای هیئت علمی، کارآموزی و مهارت‌افزایی را از جمله محورهای تعامل دوسویه این دانشگاه و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برشمرد.

افضلی افزود: بهره‌مندی از توان پژوهشی اعضای هیئت علمی، وجود تجهیزات به‌روز و پیشرفته آزمایشگاهی و نیز نزدیکی به میدان‌های نفتی کشور از مهم‌ترین دلایل همکاری دانشگاه شیراز و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است.

وی افزود: تاکنون ۴۵ طرح مشترک با همکاری دانشگاه شیراز و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اجرا شده است.

آیین افتتاح این دفتر به‌صورت ویدئوکنفرانس و با حضور جمعی از مدیران و استادان دانشگاه شیراز و مسئولان و کارکنان پژوهش و فناوری مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شد.

کد خبر 304525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =