احداث ۱۵ جایگاه جدید عرضه سی‌ان‌جی در استان فارس

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس از احداث ۱۵ جایگاه جدید عرضه سی‌ان‌جی در این منطقه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، امیر بنی‌کریمی ارتقای سطح کمّی و کیفی جایگاه‌ها را از دیگر برنامه‌های منطقه به‌منظور جایگزینی سوخت‌های پاک و غیرآلاینده برشمرد و گفت: ایجاد زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار و مکان‌یابی اصولی برای احداث جایگاه‌های جدید در سطح استان جزو برنامه‌های منطقه در این زمینه است.

وی ضمن قدردانی از تلاش همکاران و مالکان جایگاه‌ها در عرصه سوخت‌رسانی مطلوب و به‌موقع افزود: با توجه به سهم ۶.۴ درصدی استان در مصرف سی‌ان‌جی در کل کشور، توسعه جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی و استفاده بیشتر از این سوخت در اولویت کاری منطقه است و زمینه‌های جذب سرمایه‌گذار در این حوزه مهیاست.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس با اشاره به موقعیت جغرافیایی، وسعت و قرار گرفتن استان فارس در محور مواصلاتی جنوب کشور تأکید کرد: با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور به‌طور میانگین روزانه بیش از یک میلیون ۶۰۰ هزار مترمعکب سی‌ان‌جی در استان  مصرف می‌شود که رشد ۲۵ درصدی نسبت به قبل از اجرای طرح نشان می‌دهد، ضمن اینکه این مهم از طریق ۱۲۹ جایگاه فعال محقق می‌شود.

بنی‌کریمی با بیان اینکه روزانه تعداد ۱۵۰ هزار خودرو در فارس از سوخت پاک استفاده می کنند، اظهار کرد: افزایش تعداد جایگاه‌های سی‌ان‌جی در سطح استان به‌ویژه در کلانشهر شیراز می‌تواند سهم قابل توجهی در صرفه‌جویی بنزین و کاهش آلودگی هوا داشته باشد و از همین رو تعداد  ۱۵ جایگاه جدید در سطح استان در دست احداث است.

وی گفت: اجرای طرح دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی (تاکسی و وانت‌بارهای عمومی) یکی از اقدام‌های مهم و اساسی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به‌منظور کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و آلاینده در سبد سوخت خانوارهاست و به این منظور با هماهنگی سازمان‌ها و اداره‌های مربوط، تعداد ۱۱ مرکز مجاز دوگانه‌سوز کردن خودروها در استان مشغول به فعالیت هستند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس با تأکید بر آمادگی این شرکت برای جذب سرمایه‌گذار و متقاضیان حقیقی و حقوقی به‌منظور احداث جایگاه سی‌ان‌جی در سطح استان به‌ویژه شهر شیراز، از متقاضیان خواست برای دریافت اطلاعات بیشتر به واحد بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس واقع در شیراز، خیابان حافظ یا سایت www.fars.niopdc.ir مراجعه کنند.

کد خبر 304579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =