مصرف سی‌ان‌جی در استان سمنان ۲۷ درصد افزایش یافت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود از افزایش ۲۷ درصدی مصرف سی‌ان‌جی استان سمنان در خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبرداد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود، علی‌اکبر عرب‌عامری گفت: هم‌زمان با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، از آبان‌ماه پارسال مصرف سی‌ان‌جی در استان روند رو به رشدی را در پیش گرفت و با توجه به قرار گرفتن منطقه در مسیر مواصلاتی تهران – مشهد و حرم مطهر رضوی انتظار استقبال بیشتر هموطنان از این سوخت پاک را داشتیم که آمارها نشان از افزایش ۱۵ درصدی مصرف این سوخت در سه ماه زمستان سال ۹۸ دارد.

وی افزود: به دلیل شیوع بیماری کرونا و کاهش چشمگیر مسافرت‌های نوروزی، مصرف سی‌ان‌جی نیز مانند دیگر فرآورده‌ها روند کاهشی را دنبال کرد تا جایی که در فروردین‌ماه امسال، کاهش ۲۵ درصدی را نسبت به فروردین‌ماه سال گذشته تجربه کردیم.

عرب‌عامری با اشاره به افزایش مصرف سی‌ان‌جی در خردادماه اظهار کرد: در آینده انتظار می‌رود مصرف گاز طبیعی فشرده در سبد سوخت حمل‌ونقل نیز افزایش یابد.

وی با تأکید بر اهمیت استفاده از سی‌ان‌جی و نقش آن در کاهش آلودگی هوا و صرفه‌جویی در مصرف بنزین، از ثبت‌نام خودروهای عمومی باری و مسافری در سایت WWW.GCR.NIOPDC.IR  و تبدیل خودروها به دوگانه‌سوز در منطقه خبر داد.

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود به توزیع روزانه حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر نفت‌گاز یورو ۴ در منطقه اشاره کرد و گفت: با توجه به تعهدات زیست‌محیطی در مجموعه وزارت نفت، افزایش بازده موتور خودروها، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، ارتقای سطح کیفی گازوئیل، افزایش میانگین طول عمر ناوگان حمل‌ونقل و ایجاد سازگاری با محیط زیست و تحقق حقوق شهروندی از جمله مزایای استفاده از این سوخت است.

عرب‌عامری اظهار کرد: خردادماه امسال مصرف نفت سفید ۱۵ درصد و نفت‌کوره ۸۵ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است که با توجه به توسعه گازرسانی برای مصارف خانگی و صنایع، امکان کاهش مصرف بیشتری به‌ویژه در نفت سفید را انتظار داریم.

کد خبر 304687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =