۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
  • کد خبر: 304723
افزایش برآورد قیمت نفت برای نیمه دوم سال ۲۰۲۰

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه‌ترین برآورد خود پیش‌بینی برای قیمت نفت خام در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ را به دلیل افزایش تقاضا، چهار دلار برای هر بشکه افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری پلتس از واشینگتن، اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی درباره قیمت نفت خام در نیمه دوم سال را حدود ۴ دلار برای هر بشکه و برای سال ۲۰۲۱، ۲ دلار برای هر بشکه افزایش داد. دلیل این افزایش برآورد، کاهش عرضه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به «اوپک پلاس» و افزایش تقاضا به دلیل کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا عنوان شده است.

این نهاد روز سه‌شنبه (۱۷ تیرماه) در چشم‌انداز ماهانه کوتاه‌مدت انرژی خود قیمت‌های شاخص نفت خام برنت را در سال ۲۰۲۰ به‌طور میانگین ۴۰ دلار و ۵۰ سنت برای هر بشکه و در سال ۲۰۲۱، ۴۹ دلار و ۷۰ سنت برای هر بشکه اعلام کرد. این رقم در مقایسه با میانگین قیمت ۶۴ دلار و ۳۷ سنتی این شاخص در سال ۲۰۱۹ کاهش چشمگیری دارد.

این اداره میانگین قیمت شاخص نفت دبلیوتی‌آی آمریکا را برای سال ۲۰۲۰، ۳۷ دلار و ۵۵ سنت و برای سال ۲۰۲۱، ۴۵ دلار و ۷۰ سنت اعلام کرد. میانگین قیمت این شاخص در سال ۲۰۱۹، ۵۷ دلار و ۲ سنت بود. 

اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین انتظار دارد که با ادامه بهبود تقاضا، ذخیره‌سازی‌های نفت جهانی تا پایان سال ۲۰۲۱ کاهش یابد.

در این گزارش آمده است: کاهش ذخیره‌سازی‌ها احتمالاً سبب افزایش قیمت‌ها می‌شود و بخشی از این سیر صعودی با سطح ذخیره‌سازی بالای کنونی، به‌ویژه در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ جبران خواهد شد. 

کد خبر 304723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =