بزرگ‌ترین قرارداد پوشش ریسک نفت جهان در مکزیک امضا می‌شود

برخی منابع اعلام کردند که مکزیک در پی امضای قرارداد بزرگ‌ترین برنامه پوشش ریسک نفت جهان است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک و مکزیکوسیتی، برخی منابع روز جمعه (سوم مردادماه) اعلام کردند که مکزیک از بانک‌های بزرگ وال استریت خواسته است مبلغ پیشنهادی خود را برای پوشش ریسک برنامه عظیم نفتی این کشور ارائه دهند.

یک منبع در این باره گفت: وزارت دارایی مکزیک از بانک‌ها خواسته است قیمت پیشنهادی خود را اعلام کنند و این نشانگر آغاز روند اجرای پوشش ریسک است، این وزارتخانه از  اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

مکزیک هر سال قراردادی مالی به ارزش یک میلیارد دلار - بزرگ‌ترین برنامه پوشش ریسک جهان - را برای محافظت از درآمدهای نفتی خود امضا می‌کند. بانکداران و مقام‌های هر دو طرف معامله امسال انتظار دارند پوشش ریسک کمتری داشته باشند، زیرا گزینه‌هایی که برای حمایت از سود نفت استفاده می‌شود، گران‌تر از سال گذشته است.

با سقوط بازار در اوایل امسال قیمت شاخص نفت خام ایالات متحده در ماه آوریل به منفی ۴۰ دلار برای هر بشکه رسید، این شاخص روز جمعه حدود ۴۳ دلار برای هر بشکه معامله شد.

داشتن پوشش ریسک، از مکزیک در برابر خطر سقوط قیمت نفت محافظت کرد. براساس اظهارات وزارت دارایی این کشور، قیمت نفت در پوشش ریسک سال ۲۰۲۰ که در سال ۲۰۱۹ تنظیم شده بود، ۴۹ دلار برای هر بشکه در نظر گرفته شده بود و آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهوری مکزیک ماه آوریل اعلام کرد این پوشش ریسک تقریباً ۱۵۰ میلیارد پزو (۶ میلیارد دلار) بازده داشته است.

از آنجا که نوسان‌های امسال بیشتر است، انتظار می‌رود مکزیک برای سال ۲۰۲۱ هزینه‌های بیشتری را برای پوشش کمتر بیمه‌نامه بپردازد. پیش‌بینی می‌شود مکزیک برای جلوگیری از صدمه بیشتر به شرایط مالی خود و حفظ سرمایه‌گذاران بین‌المللی، همچنان این اقدام را انجام دهد. رتبه‌بندی اعتباری این کشور در ماه‌های اخیر کاهش یافته است و در معرض کاهش بیشتری قرار دارد.

منابع برآورد کردند که مکزیک برای سال ۲۰۲۰، دوسوم پوشش ریسک خود را به شاخص نفت خام برنت اختصاص دهد و پوشش نفت مایا که تولید عمده این کشور است، کاهش یابد.

میانگین قیمت نفت خام برنت برای ۲۰۲۱ اکنون حدود ۴۶ دلار برای هر بشکه است که بالاترین قیمت آن از اوایل ماه مارس به شمار می‌رود.

کد خبر 305342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =