مسکو و ریاض پیش از نشست کمیته نظارتی اوپک پلاس گفت‌وگو نمی‌کنند

کاخ کرملین اعلام کرد که روسیه قصد ندارد پیش از نشست کمیته نظارتی اوپک پلاس با عربستان مذاکره کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، کاخ کرملین روز پنجشنبه (۱۹ تیرماه) اعلام کرد که روسیه هیچ برنامه‌ای برای مذاکره با عربستان سعودی پیش از نشست کمیته وزارتی نظارت بر توافق کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) (JMMC) که قرار است هفته آینده برگزار شود، ندارد.

کشورهای عضو اوپک پلاس از ماه مه و پس از آنکه ویروس کرونا سبب کاهش یک‌سوم تقاضای جهانی نفت خام شد، تولید خود را در سطح بی‌سابقه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داده‌اند.

پس از ماه ژوئیه، این کاهش تولید تا ماه دسامبر به ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز تعدیل خواهد شد.

اما برخی اعضای اوپک از جمله عراق و نیجریه از ماه مه تاکنون به‌طور کامل به سهمیه خود مطابق با این توافق پایبند نبوده‌اند.

نشست بعدی کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک که قرار است ماهانه برگزار شود، ۱۵ ژوئیه (۲۵ تیرماه) و برای ارائه پیشنهاد درباره میزان کاهش تولید برگزار می‌شود.

عربستان که ریاست کمیته وزارتی نظارت بر توافق کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در توافق کاهش تولید را به‌عهده دارد، تلاش کرده است با فشار بر کشورهای تخطی‌کننده مانند عراق، قزاقستان، نیجریه و آنگولا آنها را به پایبندی به سهمیه کاهش تولید و جبران تولید بیش از حدشان در ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر وادار کند.

کد خبر 304811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =