اوپک بحران کنونی بازار نفت را هم پشت سر می‌گذارد

دبیرکل اوپک گفت: اوپک سازمان بزرگی است که آزمون‌های بسیاری را پشت سر گذاشته و این سازمان بحران کنونی بازارهای جهانی نفت خام را هم پشت سر خواهد گذاشت.

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه اوپک، محمد سانوسی بارکیندو، روز دوشنبه (۱۵ تیرماه) در نشستی آنلاین با عبدالمجید عطار، وزیر جدید انرژی الجزایر و رئیس دوره‌ای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) درباره تحولات جهانی بازار نفت و پیشرفت‌ها در اجرای تصمیم‌های اخیر نشست این سازمان و نشست مشترک وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک گفت‌وگو کرد.

بارکیندو با اشاره به نقش الجزایر در این سازمان، از وزیر انرژی جدید الجزایر به‌عنوان رئیس دوره‌ای جدید اوپک استقبال کرد.

بارکیندو گفت: در این شرایط حساس، داشتن رهبری روشنگر و باتجربه برای هدایت کشتی اوپک در دریاهای آشفته و هدایت آن به سوی سرزمینی امن بسیار مهم است. در همین راستا، از حضور شما به‌عنوان نماینده الجزایر در هیئت عامل اوپک و رئیس دوره‌ای اوپک استقبال می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم از تجربه‌های بسیار غنی شما در بخش نفت بهره‌مند شویم.

وی  درباره بازار نفت گفت: اوپک و متحدان غیر اوپکی در توافقنامه همکاری (Declaration of Cooperation) پشتیبانی بیشتر خود از اقدام‌های قاطع انجام‌شده در زمینه عرضه را اعلام کردند.

دبیرکل اوپک افزود: با وجود چالش‌های مهم حاکمی که انتظار می‌رود در ماه‌های آینده با ما همراه باشد، خوش‌بین هستیم که با تلاش سخت، همبستگی و تمرکز مداوم بر مشارکت ذی‌نفعان چندجانبه، یکبار دیگر به بازار قوی‌تر و باثبات‌تر نفت و اقتصادی رو به رشد و رفاه شهروندان جهان باز خواهیم گشت. 

رئیس دوره‌ای اوپک هم با بیان اینکه اوپک دارای سابقه‌ای طولانی در انعطاف‌پذیری در برابر بحران‌هاست، اظهار کرد: اوپک سازمان بزرگی است که آزمون‌های بسیاری را پشت سر گذاشته و این سازمان بحران کنونی را هم پشت سر خواهد گذاشت.

عطار درباره بزرگداشت شصتمین سال تأسیس اوپک در ماه سپتامبر گفت که از دعوت عراق برای شرکت در این رویداد در بغداد به‌عنوان زادگاه اوپک استقبال می‌کند.

وی تصریح کرد: به دستاوردهای خود در اوپک افتخار می‌کنیم و می‌توانیم مراسم بزرگداشت شصتمین سال تاسیس این سازمان را در بغداد برگزار کنیم.

عبدالمجید عطار در ژوئن سال ۲۰۲۰  به‌عنوان وزیر انرژی الجزایر و رئیس دوره‌ای اوپک منصوب شد. وی پیش از این به عنوان وزیر منابع آب و مدیرعامل سوناتراچ ، شرکت ملی نفت الجزایر فعالیت می‌کرد.

کد خبر 304657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =