۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
  • کد خبر: 303983
برگزاری کارگاه فنی اوپک به مناسبت ۶۰ سالگی

اوپک میزبان کارگاه فنی ویژه‌ای به مناسبت شصتمین سال تأسیس این سازمان خواهد بود.

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه اوپک، دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) قصد دارد با میزبانی یک کارگاه فنی ویژه با عنوان «۶۰ سالگی اوپک»، در روز سه‌شنبه، ۲۳ ژوئن ۲۰۲۰ (سه‌شنبه، سوم تیرماه) جشن یادبود شصتمین سال تأسیس این سازمان را از طریق ویدئوکنفرانس برگزار کند.

هدف از برگزاری این کارگاه، تأمل بر دستاوردهای اوپک در ۶ دهه گذشته و بررسی چگونگی تکامل آن از زمان تأسیس این سازمان است. در این کارگاه افزون بر پرداختن به تلاش‌های اوپک برای تضمین ثبات بازار جهانی نفت، مشارکت‌های این سازمان در اقتصاد جهانی و بازارهای انرژی بررسی خواهد شد. این کارگاه همچنین به آینده سازمان و چگونگی حفظ شرایط خود به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از اقتصاد در جهانی که مدام در حال تغییر است، می‌پردازد.

عنوان‌ مسائل مورد بررسی در این کارگاه شامل دسترسی به انرژی، ریشه‌کن کردن فقر انرژی، حفاظت از محیط زیست، توسعه پایدار و جهان پس از ویروس کرونا خواهد بود.

بارکیندو: بهترین روزهای اوپک در پیش است

محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک در این باره گفت: این سازمان در ۶ دهه از فعالیت خود، تاریخی گسترده و ستودنی را رقم زده است و سالگرد ۶۰ سالگی اوپک فرصتی را برای ما فراهم می‌کند تا این سفر مهم را مرور کنیم و از آن درس بگیریم و نگاهی به آینده داشته باشیم.

وی افزود: این کارگاه ویژه بستری را برای بررسی موفقیت‌های اوپک تا به امروز و تأمل بر آینده روشن و امیدوارکننده آن فراهم می‌کند. شک ندارم که بهترین روزهای اوپک در پیش است.

اوپک در سپتامبر ۱۹۶۰ تأسیس شد و پنج عضو مؤسس آن در بغداد، پایتخت عراق ملاقات کردند.

این نشست شاهد گشودن فصلی نو در تاریخ همکاری‌های بین‌المللی و صنعت نفت توسط بنیانگذاران اوپک - دکتر فواد روحانی از ایران، دکتر طلعت الشعبانی از عراق، احمد سید عمر از کویت، عبدالله الطریقی از عربستان سعودی و دکتر خوان پابلو پرز آلفونزو از ونزوئلا – بود که به تاسیس این سازمان انجامید.

کد خبر 303983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =