کارگاه آموزشی انرژی و فناوری اطلاعات اوپک برگزار شد

دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دومین کارگاه آموزشی خود در زمینه انرژی و فناوری اطلاعات را برگزار کرد.

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه اوپک، دبیرخانه اوپک دومین کارگاه آموزشی خود در زمینه انرژی و فناوری اطلاعات را در تاریخ ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۰ (۳۱ شهریورماه) برگزار کرد. این کارگاه درباره تازه‌ترین پیشرفت‌ها در زمینه‌هایی از جمله هیدروژن آبی و روندهای دیجیتال‌سازی برگزار شد.

بیش از ۲۰۰ شرکت‌کننده به نمایندگی از کشورهای عضو اوپک، مؤسسه‌های صنعتی، دولتی و تحقیقاتی در این کارگاه شرکت کردند. در این کنفرانس ویدئویی همچنین به موضوع‌هایی مانند روباتیک، امنیت سایبری، هوش مصنوعی و فناوری بلاکچین و چگونگی ایجاد نوآوری در کشورهای عضو اوپک و به‌طور کلی صنعت پرداخته شد.

این رویداد - در پی کارگاهی دو روزه که در سپتامبر ۲۰۱۹ برگزار شده بود، برپا شد - بستری را برای بررسی پیشرفت‌های فناوری با مشارکت متخصصان برجسته فراهم کرد. سخنرانان این کارگاه به کمک‌های مهمی که فناوری اطلاعات در تأمین انرژی پایدار و ایمن در طول بحران کرونا و تغییر روش زندگی و کار مردم ایفا کرده است، اشاره کردند.

در افتتاحیه این رویداد محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک، به نقل از بیل گیتس گفت: نوآوری دلیل بهبود زندگی ما در طول قرن گذشته است.

این کنفرانس ویدئویی بخشی از برنامه تحقیقاتی دبیرخانه اوپک برای کشورهای عضو آن بود که شامل کارگاه‌ها و نشست‌های فنی است که به‌عنوان محلی برای بحث و تبادل‌نظر درباره مهم‌ترین موضوع‌های صنعت انرژی عمل می‌کند.

کد خبر 307598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =