شرکت گاز یزد و سازمان نظام مهندسی ساختمان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

شرکت گاز استان یزد و سازمان نظام مهندسی ساختمان به‌منظور تبادل تخصص و تجربه‌های موجود و استفاده از منابع و ظرفیت‌های بین‌بخشی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علی‌اکبر میدانشاهی، مدیرعامل شرکت گاز استان یزد این قرارداد را در راستای ساماندهی و ارتقای فرآیند طراحی، اجرا و نظارت بر لوله‌کشی انواع متقاضیان عمده (تا فشار گاز psi ۲) و توسعه همکاری‌های فی‌مابین دانست و گفت: طبق آن همه مسئولیت‌های حقیقی و حقوقی مربوط به برآورد مصرف، طراحی، نظارت و اجرای لوله‌کشی گاز به سازمان نظام مهندسی ساختمان واگذار شد و این موضوع به تأیید اداره کل راه و شهرسازی و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد نیز رسید.

وی افزود: انعقاد تفاهم‌نامه یادشده در راستای برون‌سپاری بخشی از فعالیت‌های شرکت گاز به‌منظور بهره‌برداری و تبادل تجربیات بین کارشناسان شرکت گاز و سازمان نظام مهندسی ساختمان است و کاهش هزینه‌ها و به دنبال آن افزایش کیفیت و شتاب در روند ارائه خدمات را در پی خواهد داشت که منتج به ایجاد رفاه و آسایش مردم می‌شود.

در بخش دیگری از این نشست، محسن صادقیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با تقدیر از عملکرد مناسب مجموعه شرکت گاز استان، از این شرکت به‌عنوان یکی از دستگاه‌های نمونه در بحث خدمات‌رسانی یاد کرد که تلاش‌های ارزنده آن در گازرسانی به شهرها و روستاها و ایجاد رفاه اجتماعی کاملاً مشهود بوده است.

وی در این باره گفت: باید به سمتی برویم که با تزریق گاز طبیعی به‌عنوان سوختی پاک، به‌زودی صنعت استان را به عنوان صنعت سبز معرفی کنیم. این موضوع با حرکت شتابنده‌ سال‌های اخیر در گازرسانی به واحدهای صنعتی دور از دسترس نیست.

صادقیان ضمن تأکید بر برون‌سپاری خدمات، خواستار تأمین تجهیزات پروژه‌های عمرانی از محل ظرفیت‌های داخلی استان شد و تصریح کرد: شرکت‌ها باید در همه مراحل اجرای پروژه‌ها اعم از سخت افزار و نرم‌افزار و همچنین نیروی انسانی، تا حد امکان از ظرفیت داخلی بهره برده و در حوزه پیمانکاری نیز ضمن ایجاد زمینه بهره‌گیری از توان پیمانکاران بومی، برای آموزش و تربیت آنان تلاش کنند تا وابستگی استان به دیگر استان‌ها کاهش یابد.

کد خبر 304915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =