امارات خواستار بازگشت تولید محافظت‌شده لیبی است

وزیر مشاور دولت امارات عربی متحده در امور خارجه اعلام کرد که کشورش خواستار بازگشت تولید نفت محافظت‌شده در لیبی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، انور قرقاش روز دوشنبه (۲۳ تیرماه) در توییتی نوشت: امارات متحده عربی خواستار بازگشت هر چه سریع‌تر تولید نفت لیبی است، اما با تدابیر امنیتی برای جلوگیری از درگیری‌های بیشتر در این کشور شمال آفریقا.

به گزارش شانا، لیبی از زمان برکناری معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ با بحران جنگ داخلی روبه‌روست. دولت جدید این کشور در سال ۲۰۱۵ با توافقی به رهبری سازمان ملل متحد روی کار آمد، اما تلاش‌ها برای دستیابی به یک توافق سیاسی طولانی‌مدت به دلیل حمله نظامی نیروهای وفادار به خلیفه حفتر موفقیت‌آمیز نبودند.

امارات متحده عربی، به همراه روسیه و مصر، از ارتش ملی لیبی (LNA) مستقر در شرق این کشور که وفادار به خلیفه حفتر هستند پشتیبانی می‌کنند. 

لیبی از سال ۲۰۱۵ بین مناطقی که توسط یک دولت شناخته‌شده بین‌المللی در طرابلس نگهداری می‌شود، مورد حمایت ترکیه و یک دولت رقیب مرتبط با ارتش ملی لیبی (LNA) در بنغازی، با حمایت امارات، روسیه و مصر تقسیم شده است.

وزیر مشاور دولت امارات عربی متحده در امور خارجه به‌طور مستقیم به اتهام‌های روز یکشنبه (۲۱ تیرماه) شرکت ملی نفت لیبی (NOC) که اعلام کرده بود امارات به نیروهای خود در جنگ داخلی لیبی دستور داده است دوباره محاصره صادرات نفت را از سر گیرند، اشاره‌ای نکرد.

مشخص نشده است که امارات متحده عربی قصد محافظت از چه چیزی را دارد، اما نیروهای مسلح وفادار به خلیفه حفتر که خود را ارتش ملی لیبی (LNA) می‌نامند روز شنبه (۲۱ تیرماه) اعلام کردند به محاصره بخش تولید و صادرات نفت لیبی ادامه خواهند داد.

وزارت خارجه امارات از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

کد خبر 304984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =