نیمی از رشد تقاضای نفت دنیا تا ۲۰۴۰ به آسیا-اقیانوسیه اختصاص می‌یابد

شرکت مشاوره انرژی وودمکنزی پیش‌بینی می‌کند بیش از ۵۰ درصد رشد تقاضای نفت جهان تا سال ۲۰۴۰ میلادی به منطقه آسیا-اقیانوسیه اختصاص می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، مؤسسه مشاوره انرژی وود مکنزی روز سه‌شنبه (هفتم مردادماه) اعلام کرد با وجود نوسان تقاضای نفت در سراسر جهان از جمله در منطقه آسیا-اقیانوسیه که محرک رشد اقتصادی در سال‌های اخیر است، تقاضای فرآورده‌های نفتی در این منطقه هنوز می‌تواند به روند صعودی خود ادامه دهد و تا سال ۲۰۴۰ نسبت به سطح آن در سال ۲۰۱۹ حدود ۲۵ درصد افزایش یابد.

براساس برآورد وود مکنزی، تقاضای نفت در منطقه آسیا-اقیانوسیه در سال جاری میلادی حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز کمتر از سطح آن پیش از بحران کرونا در سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

براساس برآورد اخیر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در گزارش ماهانه بازار نفت در ماه ژوئیه، پیش‌بینی می‌شود سطح تقاضای نفت منطقه آسیا-اقیانوسیه در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال پیش، روزانه ۹۰۰ هزار بشکه کاهش یابد و این رقم در سال ۲۰۲۱، ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

با وجود نوسان تقاضای فرآورده‌های نفتی در کوتاه‌مدت، این شرکت پیش‌بینی کرد تقاضای بلندمدت نفت در منطقه آسیا-اقیانوسیه نسبت به سال ۲۰۱۹، ۲۵ درصد و معادل ۹ میلیون بشکه در روز افزایش یابد و تا سال ۲۰۴۰ به ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز برسد.

این شرکت مشاوره انرژی برآورد کرد که با وجود کاهش سطح تقاضای نفت به دلیل بحران کرونا در کوتاه‌مدت، تقاضای بلندمدت منطقه آسیا-اقیانوسیه به دلیل افزایش تقاضا برای حمل‌ونقل و فرآورده‌های پتروشیمی همچنان افزایش یابد. 

وود مکنزی پیش‌بینی می‌کند بیش از نیمی از رشد تقاضای نفت جهان تا سال ۲۰۴۰ به منطقه آسیا-اقیانوسیه اختصاص یابد.

کد خبر 305523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =