ثبت صادرات ۲.۷۵ میلیون بشکه‌ای نفت عراق در ژوئیه ۲۰۲۰

عراق در ماه ژوئیه بیش از سهمیه‌ خود در توافق کاهش تولید اوپک پلاس نفت تولید کرده و صادراتش نیز با افزایش همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، داده‌های حمل‌ونقل و گفته‌های منابع صنعتی نشان می‌دهد دومین تولیدکننده سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هنوز به هدف کاهش تولید خود در توافق کاهش ائتلاف اوپک پلاس نرسیده و صادرات نفت خام عراق تاکنون در ماه ژوئیه با افزایش روبه‌رو بوده است.

براساس آمار و ارقام مؤسسه رفینیتیو ایکون و یک منبع صنعتی، صادرات نفت خام بصره و دیگر پایانه‌های جنوبی عراق تا ۲۹ ژوئیه ۲۰۲۰ به‌طور میانگین ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه در روز بوده، این رقم  ۵۰ هزار بشکه در روز بیش از رقم رسمی اعلام‌شده برای صادرات جنوب عراق در ماه ژوئن است.

یک منبع صنعتی درباره تغییرات مشاهده‌ شده در صادرات عراق نسبت به ۲۰ روز ماه ژوئیه گفت: تغییر بزرگی رخ نداده است، هم‌اکنون روزانه ۲ میلیون و ۷۰۰ تا 2 میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت از پایانه‌های نفتی بصره صادر می‌شود.

به گزارش شانا، اعضای ائتلاف اوپک پلاس ۱۷ خردادماه پس از برگزاری نشستی از طریق ویدئوکنفرانس، توافق کردند کاهش تولید تاریخی نفت را به‌مدت یک ماه و تا پایان ماه ژوئیه تمدید کنند و با کاهش تولید ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه‌، حدود ۱۰ درصد عرضه جهانی نفت، از مازاد عرضه ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا بکاهند.

سهم عراق از این کاهش تولید یک میلیون و ۶۰ هزار بشکه در روز بود.

ائتلاف اوپک پلاس همچنین از کشورهایی مانند نیجریه و عراق که تولیدشان بیش از سهمیه تولید در ماه‌های مه و ژوئن بود، خواست تخطی در ماه‌های مه و ژوئن را جبران و با پایبندی کامل (۱۰۰ درصد) تعهدهای خود را در ماه‌های ژوئیه، اوت و سپتامبر عملی کنند.

آمارهای ماه ژوئیه حاکی از آن است که عراق هنوز با تعهدهای خود فاصله دارد و بیش از برنامه بارگیری که برای ماه ژوئیه اعلام کرده بود، نفت صادر کرده است.

به گفته مقام‌های اوپک پلاس، عراق متعهد شده بود برای جبران تخطی خود از سهمیه کاهش تولید، در ماه ژوئن روزانه ۵۷ هزار بشکه و در ماه‌های ژوئیه و اوت روزانه ۲۵۸ هزار بشکه بیش از سهمیه کاهش تولید خود، از تولیدش بکاهد.

بخش عمده نفت خام عراق از پایانه‌های نفتی جنوب این کشور صادر می‌شود، بنابراین کاهش صادرات این کشور باید در این بخش مشهود باشد.

این در حالی است که داده‌های حمل‌ونقل و یک منبع صنعتی اعلام کردند که صادرات از شمال عراق نیز در ماه ژوئیه افزایش یافته است.

صادرات نفت خام از شمال عراق تاکنون حداقل به‌طور میانگین ۴۰۰ هزار بشکه در روز بوده که بیش از صادرات روزانه ۳۷۰ هزار بشکه‌ای این منطقه در ماه ژوئن است.

افزایش محموله‌های شمالی به این معناست که صادرات عراق در ماه ژوئیه ۸۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

کد خبر 305546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =