۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
  • کد خبر: 305661
۲ پالایشگاه نفتی آمریکا برای همیشه تعطیل می‌شود

شرکت ماراتون پترولیوم دو پالایشگاه نفت ایالات متحده آمریکا را به‌طور دائمی تعطیل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از هیوستون، ماراتون پترولیوم (MPC.N) قصد دارد در پی کاهش تقاضای سوخت، دو پالایشگاه نفت کوچک ایالات متحده را در مارتینز کالیفرنیا و گالوپ نیومکزیکو به‌طور دائم تعطیل کند که سبب از بین رفتن ۸۰۰ شغل می‌شود.

بزرگ‌ترین پالایشگاه ایالات متحده از نظر حجم، به دلیل ضعف تقاضا در پی شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده، پیش از این تولید دو پالایشگاه خود را متوقف کرده بود، با کاهش مسافرت‌های هوایی و زمینی، پالایشگاه‌های ایالات متحده آمریکا به‌طور میانگین حدود ۲۰ درصد از کل ظرفیت پالایشی خود را متوقف کرده‌اند.

ماراتون اعلام کرد قصد دارد از تأسیسات مارتینز به‌عنوان محل ذخیره‌سازی نفت استفاده کند و در آینده از آن برای تولید گازوئیل تجدیدپذیر، سوختی که از ضایعات صنعتی و روغن خوراکی مصرف‌شده تولید می‌شود، استفاده کند. مارتینز چهارمین پالایشگاه بزرگ کالیفرنیاست.

حدود ۸۶۰ کارمند در پالایشگاه‌های مارتینز و گالوپ که ظرفیت تولیدشان به ترتیب ۱۶۱ هزار و ۲۷ هزار  بشکه در روز است، کار می‌کنند. 

این شرکت اعلام کرد: دیگر نیازی به بیشتر کارکنان این پالایشگاه‌ها نخواهد بود و کاهش تدریجی کارکنان را از ماه اکتبر آغاز می‌کنیم.

به نظر نمی‌آید که تعطیلی این پالایشگاه‌ها سبب اختلال در عرضه شود. این شرکت در بیانیه‌ای در وب‌سایتش اعلام کرد: به استفاده از سیستم یکپارچه خود برای تحقق تعهداتمان به مشتریانمان ادامه خواهیم داد.

کد خبر 305661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =