اقدام‌های وزارت نفت شبیه معجزه است

نماینده تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام‌های وزارت نفت در شرایط تحریم با وجود این فشارطاقت‌فرسا شبیه معجزه است.

به گزارش خبرنگار شانا، جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی امروز (دوشنبه، ۱۳ مردادماه) در آیین افتتاح گازرسانی به ۷۷ روستا و آغاز به‌کار خط انتقال تقویتی جنوب مشهد که با حضور وزیر نفت و مسئولان استانی از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، ضمن قدردانی از وزارت نفت برای گازرسانی به روستاهای حوزه انتخابیه خود گفت: در سال ۹۵ که من کار نمایندگی را آغاز کردم تنها ۹۷ روستا دارای سیستم گازرسانی بودند، اما اکنون حدود ۱۶۷ روستا در این سال‌ها گازرسانی شده‌اند، یا در مراحل پایانی نصب علمک و تست نهایی هستند.

وی ادامه داد: با وجود فشار طاقت‌فرسایی که در شرایط تحریم‌های بین‌المللی روی دولت و مجموعه وزارت نفت هست، این اقدام‌ها بیشتر شبیه معجزه است و من پیام قدردانی مردم را به شما می‌رسانم.

نماینده تربت‌جام در مجلس همچنین با اشاره به برخی مشکلات حوزه انتخابیه خود، تصریح کرد: سوخت بسیاری از مناطق در مسیر گازرسانی در حوزه انتخابیه من قطع شده و به آنها نفت و گازوئیل تحویل نمی‌دهند، زیرا می‌گویند گازرسانی شده است، بنابراین دستور بفرمایید تا زمان تکمیل سیستم گازرسانی به این مناطق، مواد سوختی در اختیار مردم قرار داده شود.

نماینده تربت‌جام در مجلس با بیان اینکه به دلیل تحریم‌ها گازرسانی به برخی مناطق کُند شده است، از وزیر نفت خواست گازرسانی به این مناطق تسریع شود.

رحیمی‌جهان‌آبادی اظهار کرد: روستای مرزی ملو در تربت جام  با ۴۰۰ خانوار فاقد سیستم گازرسانی است، در حالی که  حدود ۱۶ کیلومتر با خط انتقال گاز فاصله دارد و در صورت عدم گازرسانی به این منطقه، مردم به مناطق دیگر مهاجرت خواهند کرد، بنابراین مرزها خالی شده و امنیت آنجا از دست می‌رود، البته نباید زحمات نیروی انتظامی و سپاه را در این بخش‌ها نادیده گرفت، اما مرزها توسط مردم نگهداری می‌شود و منطقه مهمی است.

کد خبر 305675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =