«گاز» لبخند را به کارگران کوره‌های آجرپزی فریمان برگرداند؛ قدردانیم

نماینده فریمان گفت: ۱۵۰۰ نفر از کارگران کوره‌های آجرپزی فرهادگرد فریمان که کار خود را به دلیل مسائل زیست محیطی و استفاده مازوت در کوره‌های آجر پزی از دست داده بودند اکنون با برخورداری از نعمت گاز دوباره به کار بازگشتند.

به گزارش خبرنگار شانا، احسان قاضی‌زاده هاشمی امروز (دوشنبه، ۱۳ مردادماه) در آیین افتتاح گازرسانی به ۷۷ روستا و آغاز به‌کار خط انتقال تقویتی جنوب مشهد ضمن قدردانی از مسئولان وزارت نفت و  شرکت ملی گاز ایران یادآوری کرد: منشا گاز ۶ استان از شهرستان سرخس است اما در سرخس ۶۰ روستا فاقد سیستم گازرسانی هستند، اما امروز با یک حرکت جهادی و روحیه انقلابی شاهد افتتاح بسیاری از پروژه‌های گازرسانی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در چهار سال اخیر ۲۰۰ روستا صاحب نعمت گاز شدند، تصریح کرد: عملیات گازرسانی ۸۰ روستای دیگر نیز هم‌اکنون آغاز شده که امیدواریم هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد.

این نماینده مجلس با یادآوری اینکه استان‌های خراسان و فارس بر اساس حکمی در بودجه سال ۱۳۹۸، ظرفیت دریافت تسهیلات از سیستم بانکی را دریافت کردند، گفت: در این راستا شرکت گاز خراسان رضوی ۳۸۶ میلیارد تومان از بانک ملی ایران برای توسعه گازرسانی روستایی دریافت کرد.

وی به توسعه صنایع در خراسان اشاره کرد و با بیان اینکه ۲۵۷ پروژه گازرسانی برای صنایع کوچک، متوسط و بزرگ وجود دارد، افزود: البته بیشتر صنایع بزرگ دارای سیستم گازرسانی هستند و صنایع کوچک و متوسط دارای مشکل هستند که امیدواریم در این رابطه وزارت نفت اقدامات لازم را انجام دهد.

نماینده فریمان و سرخس و بخش‌های احمدآباد و رضویه با یادآوری اینکه ۱۵۰۰ نفر از کارگران کوره‌های آجرپزی فرهادگرد فریمان که کار خود را  به دلیل مسائل زیست محیطی و استفاده مازوت در کوره‌های آجر پزی از دست داده بودند اکنون با برخورداری از نعمت گاز دوباره به کار بازگشتند، تصریح کرد: دعای خیر مردم بدرقه راه همه کسانی است که در این مسیر برای مردم خدمت کردند و زحمت کشیدند.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان خواستار عملیاتی شدن پروژه ذخیره سازی گاز سرخس و افزایش جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی در این استان شد.

کد خبر 305682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =