ترکمنستان گاز را قطع کرد؛ گاز ۶ ماهه به «درگز» رسید

نماینده درگز در مجلس شورای اسلامی گفت: ترکمنستان گاز این شهرستان را سال ۸۶ قطع کرد، اما با همت دولت در ۶ ماه اخیر ۲۰۰ کیلومتر از منطقه سرخس به درگز گازرسانی شد.

به گزارش خبرنگار شانا، حسن رزمیان مقدم  امروز (دوشنبه، ۱۳ مردادماه) در آیین افتتاح گازرسانی به ۷۷ روستا و آغاز به‌کار خط انتقال تقویتی جنوب مشهد با اشاره به اینکه گازرسانی به درگز بسیار دیر انجام شده است، یادآور شد: گاز این شهرستان ابتدا از ترکمنستان تأمین می‌شد که در دوره هفتم مجلس (سال ۸۶) ترکمنستان گاز درگز را قطع کرد.

وی با بیان اینکه با همت دولت در ۶ ماه اخیر ۲۰۰ کیلومتر از منطقه سرخس به درگز گازرسانی شد که این پروژه به «پروژه غیرت» معروف شد، اظهار کرد: متأسفانه حدود  ۳۶ تا ۴۰ درصد روستاها در حوزه انتخابیه من فاقد گاز هستند.

نماینده درگز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به بیش از ۵۰ درصد روستاهای درگز گازرسانی نشده است، گفت: این روستاها، روستاهای محرومی هستند که به دلیل سرمای زیاد حتی اکنون نیز نمی‌توان به آن روستاها رفت و آمد کرد و از نعمت گاز محروم هستند.

رزمیان با یادآوری سرمای منفی ۱۵ درجه‌ای درگز در اسفندماه پارسال گفت: این مردم به‌سختی سوخت موردنیاز خود را تأمین می‌کنند که امیدواریم دوستان لطف کنند و  این مشکل را حل کنند.

کد خبر 305685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =