فروش اوراق سلف نفتی با طرح گشایش اقتصادی رئیس‌جمهوری تفاوت دارد

مدیرعامل بورس انرژی گفت: اوراق سلف نفتی که روز یکشنبه آینده (۲۶ مردادماه) در بورس انرژی عرضه می‌شود با آنچه رئیس‌جمهوری چهارشنبه گذشته درباره آن سخن گفته بود تفاوت دارد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، سیدعلی حسینی پیرامون انتشار اوراق سلف نفتی در این بازار تصریح کرد: این طرح طبق روال انتشار اوراق تأمین مالی شرکت ملی نفت ایران انجام می‌شود.

وی افزود: طرح اعلامی رئیس جمهوری در صورت نهایی شدن الزام‌های حقوقی و مقررات اجرایی آن در قالب یک برنامه و از طریق مراجع ذی‌ربط  اطلاع‌رسانی می‌شود.

بورس انرژی امروز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: فروش اوراق سلف نفتی با عرضه بیش از ۵۰۰ هزار بشکه نفت یکشنبه (۲۶ مردادماه) در تالار بورس انرژی آغاز خواهد شد.

براساس اطلاعیه ‌سایت کدال، نخستین مرحله از فروش اوراق سلف نفتی با عرضه بیش از ۵۰۰ هزار بشکه نفت در این روز و در تالار بورس انرژی با قیمت هر بشکه ۹۴۴ هزار و ۶۲۲ تومان انجام می‌شود.

حداقل خرید برای هر نفر در این عرضه اولیه یک بشکه و حداکثر ۲۰ هزار بشکه است، همچنین سود اوراق ۱۹ درصد اسمی و بدون پرداخت دوره‌ای است.

۲ هزار میلیارد تومان اوراق سلف نفتی منتشر می‌شود 

به گزارش شانا، با هدف تأمین مالی پروژه‌های اولویت‌دار شرکت ملی نفت ایران ۲ هزار میلیارد تومان اوراق امسال با نرخ حدود ۱۹ درصد اسمی و به‌صورت دو ساله منتشر می‌شود.

اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام طبق سال‌های پیش منتشر می‌شود. سال‌های پیش هم این اوراق از سوی شرکت ملی نفت ایران منتشر شده است. آیین‌نامه این طرح نیز در سال‌های گذشته تدوین شده است و طرحی جدید نیست.

این طرح با طرح فروش نفت دولت تفاوت دارد و آن طرح دولت هنوز آیین‌نامه مدون و تصویب‌شده‌ای ندارد و شایان ذکر است این طرح طبق سال‌های پیش هر ساله برای تأمین مالی پروژه‌های نفت منتشر می‌شود.

کد خبر 306023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =