۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
  • کد خبر: 306038
بازگشت تدریجی توازن به بازار نفت

وزیر انرژی روسیه پیش‌بینی کرد که کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک پلاس تصمیم شتابزده‌ای نمی‌گیرد زیرا شاهد بازگشت تدریجی توازن به بازار نفت هستیم و شرایط کم و بیش پایدار است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، خبرگزاری‌های روسیه روز پنجشنبه (۲۴ مردادماه) گزارش دادند که الکساندر نواک معتقد است کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک (JMMC) در نشست پیش‌رو تصمیم عجولانه‌ای درباره کاهش تولید نمی‌گیرد زیرا بازار نفت ثبات داشته است.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) از ماه مه و برای مقابله با آثار منفی بیماری همه‌گیر کرونا تولید حدود ۱۰ درصد از تقاضای جهانی نفت را کاهش دادند.

کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک که برای ائتلاف اوپک پلاس نقش مشاوره‌ای دارد، ماه گذشته میلادی توصیه کرد همسو با توافق اخیر اوپک پلاس، کاهش تولید تاریخی روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای خود را از ابتدای ماه اوت به حدود ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز تغییر دهند، این تغییر در این ماه اجرا شد.

نواک اعلام کرد که پیشنهاد جدیدی برای تغییر توافق اوپک پلاس ارائه نشده است.

وی گفت: فکر می‌کنم هیچ‌کس اقدام شتابزده‌ای نکند و پیشنهادهای دیگری مطرح نمی‌شود بازار کم‌وبیش پایدار است و ما شاهد بازگشت تدریجی تعادل به بازار نفت هستیم.

به گزارش شانا، سه منبع اوپک پلاس اعلام کردند که کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک نشست آینده خود را در تاریخ ۱۹ اوت (چهارشنبه، ۲۹ مردادماه) برگزار می‌کند. پیش از این قرار بود این نشست ۱۸ اوت (سه‌شنبه، ۲۸ مردادماه) برگزار شود.

معامله‌گران اعلام کردند که نفت خام اورال، پرچمدار نفت روسیه تحت فشار قرار دارد، زیرا خریداران عمده آن در اروپا با جایگزین کردن اورال با انواع نفت خام ارزان‌تر از جمله نفت خام سبک ایالات متحده آمریکا، قزاقستان و حتی میعانات گازی به دنبال حاشیه سود پالایشی بهتر هستند.

کد خبر 306038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =