۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
  • کد خبر: 306262
رایزنی سران ریاض و ابوجا درباره بازار نفت

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی اعلام کرد که پادشاه عربستان و رئیس جمهوری نیجریه درباره تحولات بازار نفت گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، خبرگزاری دولتی عربستان سعودی (اس‌پی‌ای) اعلام کرد که ملک سلمان، پادشاه عربستان و محمدو بوهاری، رئیس‌جمهوری نیجریه امروز (چهارشنبه، ۲۹ مردادماه) در تماسی تلفنی درباره تلاش‌ها برای تثبیت و بازگرداندن توازن به بازارهای جهانی نفت خام گفت‌وگو کردند.

بر اساس گزارش اس‌پی‌ای، سران دو کشور بر اهمیت پایبندی همه شرکت‌کنندگان در توافق کاهش تولید اوپک پلاس به سهمیه تولید خود و سازوکار جبران تخطی‌ تصویب شده در این توافق تأکید کردند.

نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک (JMMC) قرار است امروز (چهارشنبه، ۲۹ مردادماه) برای بررسی بازار نفت و پایبندی اعضا به توافق کاهش جهانی عرضه نفت تشکیل شود، این کمیته تنها نقش مشاوره‌ای دارد و تصمیم‌گیرنده نیست.

به گزارش شانا، کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک که برای ائتلاف اوپک پلاس نقش مشاوره‌ای دارد، ماه گذشته میلادی توصیه کرد همسو با توافق اخیر اوپک پلاس، کاهش تولید تاریخی روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای خود را از ابتدای ماه اوت به حدود ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز تغییر دهند. این تغییر در این ماه اجرا شد.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه روز پنجشنبه (۲۳ مردادماه) اعلام کرده بود که پیشنهاد جدیدی برای تغییر توافق اوپک پلاس ارائه نشده است.

وی گفته بود: فکر می‌کنم هیچ‌کس اقدام شتاب‌زده‌ای نکند و پیشنهادهای دیگری مطرح نمی‌شود. بازار کم‌ و بیش پایدار است و ما شاهد بازگشت تدریجی تعادل به بازار نفت هستیم.

گفته‌های برخی منابع اوپک پلاس و پیش‌نویس گزارشی که روز دوشنبه (۲۷ مردادماه)  - دو روز پیش از برگزاری نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک - توسط رویترز مشاهده شد، نشان داد پایبندی اوپک پلاس به توافق کاهش تولید نفت این ائتلاف در ماه ژوئیه ۹۵ تا ۹۷ درصد بوده است.
 

کد خبر 306262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =