وزیر انرژی روسیه در نشست کمیته نظارتی اوپک پلاس شرکت می‌کند

وزیر انرژی روسیه با وجود ابتلا به ویروس کرونا، در نشست امروز کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک (اوپک پلاس) شرکت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، وزارت انرژی روسیه روز سه‌شنبه (۲۸ مردادماه) اعلام کرد: الکساندر نواک، امروز چهارشنبه (۲۹ مردادماه) با وجود ابتلا به ویروس کرونا هنگام سفر کاری در شرق روسیه، در نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک (JMMC) که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود، حاضر می‌شود.

الگا کولانت، سخنگوی وزارت انرژی روسیه با اعلام اینکه حال عمومی نواک کاملاً خوب است و علائمی از بیماری ندارد، تأیید کرد که نواک در بیست‌ویکمین نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک در ۱۹ اوت (۲۹ مردادماه) شرکت می‌کند.

اعضای کمیته نظارتی اوپک پلاس قرار است در نشست امروز پایبندی اعضا به سهمیه کاهش تولید را بررسی کنند. 

به گزارش شانا، گفته‌های برخی منابع اوپک پلاس و پیش‌نویس گزارشی که روز دوشنبه (۲۷ مردادماه)  - دو روز پیش از برگزاری نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک - توسط رویترز مشاهده شد، نشان داد پایبندی اوپک پلاس به توافق کاهش تولید نفت این ائتلاف در ماه ژوئیه ۹۵ تا ۹۷ درصد بوده است. وظیفه این کمیته بررسی پایبندی اعضای اوپک پلاس به سهمیه کاهش تولیدشان مطابق توافق  انجام‌شده است و این بررسی، از بهبود تدریجی تقاضا حکایت می‌کند.

این کمیته تنها نقش مشاوره‌ای دارد و تصمیم‌گیرنده نیست.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از ماه مه برای کاهش مشکلات ناشی از بیماری همه‌گیر کرونا که کاهش شدید تقاضای نفت را در پی داشته، تولید نفت خود را به‌طور بی‌سابقه‌ای کاهش داده‌ است.

گلانت در بیانیه‌ای افزود: نواک فعلاً از راه دور کار خود را ادامه می‌دهد.

کد خبر 306225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =