۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
  • کد خبر: 306090
تولید نفت خام ونزوئلا به صفر نزدیک می‌شود

مؤسسه آی‌اچ‌اس مارکیت اعلام کرد که تولید نفت خام ونزوئلا به صفر نزدیک می‌شود.

به گزارش ریگزون، مؤسسه آی‌اچ‌اس مارکیت (IHS Markit) اعلام کرده که ممکن است مقدار تولید نفت ونزوئلا به‌زودی به صفر برسد.

هم‌اکنون تولید نفت خام ونزوئلا ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار بشکه در روز است و تولید نفت این کشور همچنان روند کاهشی دارد. تولید نفت ونزوئلا پارسال ۶۵۰ هزار بشکه در روز بود و در سال ۲۰۱۷ به ۲ میلیون بشکه در روز می‌رسید. این در حالی است که ممکن است تولید نفت این کشور به‌زودی به صفر برسد.

این مؤسسه اطلاعاتی افزود: سقوط تولید نفت ونزوئلا محصول چند دهه زوال و کاهش تولید است، اما فروپاشی قیمت نفت در پی همه‌گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰، تحریم‌های ایالات متحده آمریکا و محدودیت ظرفیت ذخیره‌سازی داخلی نفت این کشور سبب تشدید کاهش تولید ونزوئلا شده است.

این مؤسسه با اشاره به اینکه ونزوئلا دارای بیشترین ذخایر نفتی جهان است، تصریح کرد: امکان بازگشت تولید در آینده همیشه وجود دارد، اما وضع زیرساخت‌های ونزوئلا، ادامه تحریم‌های آمریکا و کاهش تقاضای جهانی نفت بازگشت تولید این کشور را به‌طور فزاینده‌ای غیرممکن می‌کند.

جیم بورخارد، معاون مؤسسه آی‌اچ‌اس مارکیت و مدیر بخش بازارهای نفت این مؤسسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این کاهش سطح عرضه‌ در چنین بازه زمانی طولانی‌مدتی برای یک کشور تولیدکننده عمده نفت بی‌سابقه است.

ونزوئلا یکی از پنج کشور مؤسس سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در سال ۱۹۶۰ است. چهار کشور مؤسس دیگر این سازمان عبارتند از ایران، عراق، کویت و عربستان سعودی.

براساس داده‌های آی‌اچ‌اس مارکیت، ونزوئلا اکنون پس از گینه استوایی و لیبی سومین تولیدکننده کوچک نفت در میان ۱۳ عضو اوپک است.

کد خبر 306090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =