۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
  • کد خبر: 306134
احداث ۳۵ کیلومتر جاده دسترسی در فاز ۲ تنگ بیجار

۳۵ کیلومتر جاده دسترسی خطوط لوله جریانی و چاه‌ها با تلاش متخصصان طرح توسعه فاز ۲ تنگ بیجار احداث شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مسعود اسمعیلی، مجری طرح توسعه فاز ۲ تنگ بیجار با بیان اینکه احداث جاده‌های دسترسی به چاه و ساخت موقعیت‌های حفاری از نخستین اقدام‌های عملیات اجرایی در توسعه میدان‌های نفت و گاز است، از پایان یافتن احداث ۳۵ کیلومتر جاده دسترسی و ساخت پنج موقعیت چاه خبر داد و گفت: با آغاز طرح توسعه فاز ۲ تنگ بیجار در اواخر شهریورماه سال گذشته، ۳۵ کیلومتر جاده دسترسی به چاه در مناطق سخت‌گذر محل اجرای پروژه ایجاد و از ۴۷ کیلومتر لوله جریانی مورد نیاز، نزدیک به ۱۰ کیلومتر آن احداث شد و مابقی نیز در دست اقدام است.

وی افزود: تعداد چاه‌های فاز ۲ این طرح شامل پنج حلقه چاه است که از این تعداد، حفاری سه حلقه چاه پایان‌ یافته و دو حلقه چاه دیگر نیز در حال حفاری است.

مجری طرح توسعه فاز ۲ تنگ بیجار اظهار کرد: هم‌اکنون دو دکل توسعه‌ای در محدوده فاز ۲ تنگ بیجار مشغول حفاری است تا عملیات حفاری دو حلقه چاه باقی‌مانده نیز به پایان برسد.

اسمعیلی تصریح کرد: برای پیشرفت این طرح مهم توسعه‌ای‌ مطابق برنامه تدوین‌شده، همکاران و متخصصان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و بهره‌برداری نفت و گاز غرب شبانه‌روز در تلاش‌اند تا با آماده‌سازی مقدمات، هرچه سریع‌تر فاز ۲ تنگ بیجار را در زمان تعیین‌شده به پایان برسانند.

پروژه توسعه فاز ۲ تنگ بیجار با تولید گاز و میعانات گازی و با هدف تأمین خوراک گاز پالایشگاه‌ها و صنایع پایین‌دستی کشور در استان ایلام از سوی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران آغاز شده است.

کد خبر 306134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =