ازسرگیری تولید بنزین در پالایشگاه کاردون ونزوئلا

برخی منابع اعلام کردند که ونزوئلا تولید بنزین در واحد پالایشگاهی کاردون را ازسر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از کاراکاس، پنج منبع اعلام کردند که شرکت ملی نفت ونزوئلا (پدوسا) تولید بنزین را در پالایشگاه کاردون با ظرفیت پالایش روزانه ۳۱۰ هزار بشکه از سر گرفته است.

این اقدام سبب می‌شود بخشی از کمبود گسترده سوخت در این کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) جبران شود، زیرا تحریم‌های ایالات متحده آمریکا توانایی واردات سوخت این کشور را محدود کرده است.

فعالیت شبکه پالایشی روزانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه‌ای ونزوئلا به دلیل کاهش سرمایه‌گذاری در سال‌های اخیر و انجام نشدن عملیات تعمیر و نگهداری به مرز تعطیلی کامل رسیده است.

به گفته این منابع که بیشتر آنها خواستند نامشان فاش نشود، تأسیسات کاردون اکنون تنها حدود روزانه ۲۵ هزار بشکه بنزین را با استفاده از فرآوری نفتا و بالا بردن سطح اکتان خود و برای بازار داخلی تولید می‌کند. تولید این پالایشگاه ماه‌ها به دلیل نبود عرضه نفتا متوقف شده بود.

یکی از این منابع گفت که این شرکت همچنان در تلاش است فعالیت واحد فرآیند کراکینگ بستر سیال (FCC) خود را که برای تولید بنزین حیاتی است ازسر گیرد. این واحد در ماه ژوئیه و تنها چند روز پس از شروع دوباره فعالیت متوقف شده بود.

پدوسا از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

تنها پالایشگاه دیگر تولید بنزین ونزوئلا، پالایشگاه  ال پالیتو و با ظرفیت پالایشی ۱۴۶ هزار بشکه در روز است که واحد فرآیند کراکینگ بستر سیال (FCC) آن تنها در حال تولید حدود ۲۰ هزار بشکه در روز بنزین است. این مقدار تولید بنزین برای برآورده کردن تقاضای داخلی کافی نیست.

کد خبر 306408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =