حفظ سطح تولید میدان‌های مشترک فلات قاره در اوج تحریم

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران از حفظ سطح تولید میدان‌های مشترک تحت مدیریت این شرکت با وجود تحریم‌های ظالمانه غرب علیه کشورمان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، علیرضا سلمان‌زاده در تشریح عملکرد این شرکت به مناسبت هفته دولت، گفت: با وجود تحریم، متولیان و کارکنان بخش دریایی صنعت نفت در تلاش بوده‌اند پرچم پرافتخار کشورمان را بر فراز خلیج فارس به اهتزاز درآورند و با تولید از میدان‌های نفتی و گازی به‌ویژه میداهای مشترک، از این ثروت خدادادی صیانت کنند که نمود بارز این تلاش‌ها، حفظ سطح تولید در میدان‌های این شرکت در دو سال گذشته بوده است.

وی افزود: شرکت نفت فلات قاره ایران به عنوان متولی بهره‌برداری از میدان‌های نفتی ایران در خلیج فارس امروزه افزون بر سهمی که در تولید نفت کشور دارد، در خط مقدم و پیشانی صنعت نفت در منطقه راهبردی خلیج فارس عمل می‌کند.

کاهش نرخ حوادث

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با بیان اینکه خوشبختانه در سال ۹۸ و چندماه اخیر در سال ٩٩ با وجود همه دشواری‌ها و محدودیت‌ها، اقدام‌های ارزشمندی در جهت حفظ تولید نفت میدان‌های مشترک، تعمیرات اساسی تأسیسات، اقدامات منجر به صرفه‌جویی براساس خلاقیت‌های مناطق عملیاتی و پیشبرد پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای انجام شده است، ادامه داد: با تلاش همه کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران به‌ویژه همکاران بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل در سال ۱۳۹۸ نرخ حوادث آماری در این سال نسبت به سال پیش از آن کاهش چشمگیری داشت و رکورد ۱۶ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه فوت در عملکرد شرکتی و پیمانکاران در این سال به ثبت رسید. همچنین ارتقای ایمنی مناطق عملیاتی و سکوهای دریایی و برگزاری مانورهای آمادگی و مقابله در شرایط اضطراری از اقدام‌های انجام‌شده در این حوزه است.

نصب و نوسازی سکوهای دریایی

سلمان‌زاده در مورد مهم‌ترین اقدام‌های این شرکت در یک سال گذشته، به نصب سکوی S۱ میدان سلمان، نوسازی و تحویل موقت سکوی نصر ۲، ادامه نوسازی سکوهای نصر ۳ و نصر ۱ به‌صورت هم‌زمان و عملیات اجرایی بازسازی چهار سکوی تیپ K میدان درود در بخش‌های سازه، لوله‌کشی و رنگ‌آمیزی روی آب و زیر آب اشاره کرد.

وی گفت: در ماه‌های اخیر قراردادهای جدید مطالعات مخازن نهایی شده و در زمینه تولید بار اول و استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان گام‌های خوبی برداشته شده است. در خصوص قراردادهای نگهداشت و افزایش توان تولید نیز قراردادهای فاز اول تعیین تکلیف شده و برای فاز دوم در مرحله اخذ مجوز از شورای اقتصاد قرار داریم، همچنین اصلاح ساختار بخشی از سمت‌های سکوهای دریایی و مدیریت ستادی نیز نهایی و ابلاغ شده است.

اعزام گروه‌های پزشکی به مناطق عملیاتی

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با بیان اینکه اقدام‌های این شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و خدمات‌دهی به ساکنان بومی مجاور تأسیسات نیز در سال ۱۳۹۸ چشمگیر بوده است، گفت: سال گذشته در چهار دوره گروه‌های بسیج پزشکی به مناطق عملیاتی لاوان و بهرگان اعزام شدند و خدمات رایگان پزشکی به ساکنان بومی این مناطق ارائه دادند. در این دوره‌ها با حضور پزشکان متخصصی چون فیزیوتراپ، جراح مغز و اعصاب، عمومی، متخصص اطفال، متخصص روان‌پزشک، متخصص مغز و اعصاب - نورولوژلیست، طب سنتی، اسکن کف پا، تست تراکم استخوان، دندان‌پزشکی و ... در مجموع بیش از ۳ هزار نفر از بیماران نیازمند روستای امام حسن (ع) و دهکده لاوان ویزیت شده‌اند، همچنین تأمین آب و برق مصرفی برخی از ساکنان بومی، نهادها و ارگان‌های همجوار از دیگر خدمات ارائه‌شده در این زمینه بوده است.

کد خبر 306424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =