بهره‌مندی بیش از ۱۳۴ هزار خانوار خراسان شمالی از گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی اظهار کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از ۱۳۴ هزار خانوار این استان از گاز طبیعی بهره‌مهند شده‌اند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن‌رضا میربلوکی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت گفت: ابتدای دولت یازدهم درصد بهره‌مندی خانوارهای روستایی استان خراسان شمالی حدود ۵۷ درصد بود که با همت جهادی دولت‌های یازدهم و دوازدهم، این عدد به حدود ۹۹.۷ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: تعداد خانوارهایی که در استان خراسان شمالی در دولت این زمان از نعمت گاز برخوردار شدند ۱۳۴ هزار و ۱۱۲ خانوار بوده است که تا پایان امسال تعداد مشترکان استان به حدود ۳۳۱ هزار مشترک می‌رسد.

 مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی با بیان اینکه حدود ۷ هزار و ۳۲۷ کیلومتر شبکه در این استان اجرا شده که ۳ هزار و ۷۱۲ کیلومتر آن در دولت تدبیر و امید بوده است، افزود: از ۱۷۸ هزار انشعاب نصب‌شده در این استان بیش از ۶۳ هزار انشعاب آن در این دولت نصب شده است.

میربلوکی تصریح کرد: تاکنون ۷۴۲ روستای استان خراسان شمالی از نعمت گاز برخوردار شدند و ۱۰۰ درصد خانوارهای شهری در ۲۴ شهر استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

وی گفت: اجرای عملیات اتصال خط انتقال گاز ۱۶ اینچ جاجرم - سمنان در حال انجام است که با اجرای این خط، ضمن افزایش پایداری گاز در شهرستان‌های گرمه و جاجرم، گاز مورد نیاز طرح‌های توسعه آلومینای جاجرم نیز تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی همچنین از بهره‌برداری عملیات گازرسانی به ۱۶ واحد صنعتی استان هم‌زمان با هفته دولت خبر داد و اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل گازرسانی به ناحیه صنعتی بام در اسفراین، دو گلخانه و سه مرغداری و یک کارخانه کشت و صنعت در شیروان، یک کارخانه پلاستیک در فاروج و خوراک دام در بجنورد، کارخانه گچ، کوره آجرپزی، ایستگاه تقویت فشار دشت، مجتمع تجاری، استخر آموزش و پرورش اسفراین، کلینیک تخصصی بیماران خاص بجنورد و مجتمع آموزشی و ورزشی حراست کل استان است.

کد خبر 306533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =