گازرسانی به بیش از ۱۴۰۰ روستای فارس در دولت تدبیر و امید

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس از رشد بیش از دو برابری گازرسانی به روستاهای استان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، غلامعباس حسینی با اشاره به گازرسانی به ۶۷۷ روستا تا پیش از سال ۹۲ گفت: اکنون بیش از ۲ هزار و ۱۱۶ روستا از مزایای گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند که این رقم بیانگر رشد بیش از دو برابری و پیشرفت نهضت گازرسانی به روستاییان استان فارس است.

وی با بیان اینکه توسعه‌ گازرسانی به نقاط روستایی و شهری با هدف اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی و گسترش عدالت اجتماعی در مناطق کمتر توسعه یافته یکی از اهداف دولت‌های یازدهم و دوازدهم بوده است، افزود: همسو با این هدف، تاکنون افزون بر ۸۸.۲ درصد جمعیت روستایی استان فارس از گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با اشاره به بهره‌مندی ۹۸.۹ درصدی خانوارهای شهری استان از گاز طبیعی گفت: با تلاش بی‌وقفه جهادگران شرکت گاز استان فارس در بخش گازرسانی شهری نیز تحولی بزرگ رخ داده و رشد ۲۸ درصدی گازرسانی به شهرهای فارس، گام بلند دولت تدبیر و امید در صنعت گازرسانی است.

به گفته حسینی، از ۱۱۰ شهر استان فارس تاکنون ۱۰۲ شهر از این موهبت خدادادی بهره‌مند شده‌اند و گاز گرمابخش خانه‌های یک میلیون و ۵۳۱ هزار مشترک شده است و با تکمیل طرح‌های در حال اجرا در استان فارس تا سال ۱۴۰۰، ضریب گازرسانی شهری در استان به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

وی یادآور شد: ۲۹ هزار کیلومتر شبکه‌گذاری، اضافه شدن بیش از ۵۷۳ هزار مشترک جدید و نصب ۸۲۹ هزار و ۸۰۰ علمک گاز، از دستاوردهای شرکت گاز فارس در این دولت بوده که به ترتیب نمایانگر رشد ۹۳ ،۶۰ و ۳۹ درصدی در شتاب‌بخشی و توسعه خدمات گازرسانی در استان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس در ادامه از افزایش ۸۵ درصدی گازرسانی به صنایع استان نیز خبر داد و گفت: در حالی‌ که تا سال ۹۲، حدود ۴ هزار و ۴۲۰ واحد از صنایع استان از گاز طبیعی برخوردار بودند، هم‌ اینک با تلاش‌های صنعتگران شرکت گاز استان فارس و حمایت‌های دولت تدبیر و امید، بیش از ۸ هزار و ۱۸۶ واحد صنعتی از این نعمت ارزشمند بهره‌مند هستند.

حسینی تصریح کرد: شتاب‌بخشی به روند گازرسانی به صنایع ، افزون بر جهش تولید، توسعه اقتصادی و خدمات متوازن گازرسانی، سبب جایگزینی این سوخت پاک با دیگر سوخت‌های فسیلی و کاهش آلودگی هوا و محیط زیست می‌شود. 

استان فارس ۳۶ شهرستان، ۴۳ شهر و ۲۱۰ دهستان دارد.

کد خبر 306591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =