عملکرد چشمگیر شرکت‌های گاز استانی در دولت تدبیر و امید

مدیران عامل ۱۱ شرکت گاز استانی عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه گازرسانی به شهرها، روستاها و صنایع کشور را چشمگیر عنوان کردند.

پذیرش بیش از ۱۶۴ هزار مشترک گاز طبیعی در استان یزد

علی‌اکبر میدانشاهی، مدیرعامل شرکت گاز استان یزد با بیان اینکه با اجرای ۴ هزار و ۳۲۵ کیلومتر شبکه در دولت‌های یازدهم و دوزادهم، مجموع شبکه اجراشده در استان به ۱۰ هزار و ۲۶۴ کیلومتررسیده، تصریح کرد: با نصب ۷۳ هزار و ۹۳۱ علمک و پذیرش ۱۶۴ هزار و ۳۸۲ مشترک در دوره مذکور، در مجموع ۲۴۹ هزار و ۷۱۳ علمک نصب و ۴۶۸ هزار و ۵۷۵ مشترک در سطح استان جذب شده است.

وی با اشاره به پوشش ۱۰۰ درصدی جمعیت شهری استان یزد افزود: با گازدار شدن پنج شهر استان در دولت تدبیر و امید تمام شهرهای استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته و با انجام گازرسانی به ۳۷۰ روستا در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، ۵۳۶ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند که به این ترتیب درصد پوشش جمعیت روستایی به عدد ۹۱.۵ و در مجموع  جمعیت برخوردار از گاز طبیعی در مناطق شهری و روستایی  استان به عدد ۹۸.۷ رسیده است.

میدانشاهی به تعدد صنایع فعالی که استان یزد را به یکی از مهم‌ترین قطب‌های صنعتی کشور مبدل کرده است اشاره و از گازرسانی به ۲۷ شهرک صنعتی و ۷ هزار و ۶۹۱ واحد صنعتی عمده و جزء خبر داد و یادآور شد: از این تعداد ۳ هزار و ۹۶۲ واحد صنعتی در دولت تدبیر و امید گازدار شده و همچنین با گازرسانی به یک هزار و ۸۷۲ گلخانه و ۲۴۴ کوره آجرپزی در این دوره در مجموع ۳ هزار و ۱۷۸ گلخانه و ۲۹۴ کوره آجرپزی به شبکه گاز طبیعی متصل شده‌اند که ماحصل آن توسعه شبکه‌های گازرسانی در بخش صنعت برای حمایت از صنایع داخلی، ایجاد بستر مناسب سرمایه‌گذاری در استان، رونق تولید و کاهش وابستگی به صنایع خارجی است.

بهره‌مندی ۹۹.۵ درصد جمعیت اصفهان از گاز طبیعی

سیدمصطفی علوی، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان هم با بیان اینکه عملکرد شرکت گاز استان اصفهان، از سال ۱۳۹۲ تاکنون نشان از جهش چشم‌گیر در گازرسانی به روستاها به ویژه مناطق دور افتاده و سخت‌گذر دارد، گفت: ۱۱۶ روستا در ۸ سال اخیر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اجرای بیش از ۲۸۰ طرح بزرگ گازرسانی گفت: هم‌اکنون بیش از ۸ هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی در سطح استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند که عملیات گازرسانی به ۳ هزار و ۳۴۲ واحد در دولت‌های یازدهم و دوازدهم محقق شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با تأکید بر اینکه گازرسانی به بخش صنعت یکی از اهداف مهم این شرکت در راستای تقویت بخش تولید، اقتصاد و اشتغال‌زایی است، اظهار کرد: به موازات آن گازرسانی به بخش‌های مختلف خانگی و تجاری نیز در سال‌های اخیر در دستور کار بوده و گازرسانی به صنایع نیز گسترش یافته و تاکنون بیش از ۶۲ شهرک صنعتی در سطح استان از این نعمت بهره‌مند شده‌اند که گازرسانی به ۲۹ شهرک صنعتی طی سال‌های ۹۲ تا ۹۹ اجرایی شده است.

علوی با اشاره به توزیع سالانه حدود ۲۱ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در سطح استان و بهره‌مندی ۹۹.۵ درصد جمعیت این استان از گاز طبیعی، تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۰۰ درصد خانوارهای شهری و ۹۹.۰۸ درصد خانوارهای روستایی از گاز طبیعی برخوردار هستند که برای تأمین گاز این میزان جمعیت، بیش از ۲۶ هزار کیلومتر شبکه ‌گذاری و یک میلیون و ۸۷۸ هزار عدد انشعاب در سطح استان نصب و اجرا شده است.

وی گازرسانی به هفت ایستگاه  توزیع گاز مایع (سی‌ان‌جی)، بیش از ۴ هزار و ۳۱۲ کیلومتر شبکه،۶۳ ایستگاه حفاظت از زنگ و اشتراک‌پذیری بیش از ۴۴۳ هزار مشترک گاز طبیعی را از دیگر خدمات گازرسانی انجام‌شده در دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

افزایش بیش از دو برابری گازرسانی به روستاهای آذربایجان‌غربی

علیرضا شیخی، مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه گازرسانی به روستاها در دولت‌های یازدهم و دوازدهم بیش از دو برابر ۲۰ سال گذشته بوده است، اظهار کرد: تا سال ۹۲ و قبل از دولت تدبیر و امید، ۳۰۴ روستای آذربایجان‌غربی گازدار بود، اما از سال ۹۲ تا ۹۹ و با رویکرد توجه به نقاط محروم و مرزی، تعداد ۸۶۶ روستای استان گازدار شد.

وی مجموع روستاهای گازدار آذربایجان‌غربی را یک هزار و ۱۷۰ روستا اعلام کرد و افزود: اکنون میزان نفوذ گاز طبیعی میان خانوار روستایی ۷۱ درصد است و در دولت تدبیر و امید، مشعل گاز در هفت شهر آذربایجان‌غربی روشن شد تا میزان ضریب نفوذ گاز در میان خانوار شهری به ۹۹.۵ درصد برسد.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی، هم اینک عملیات گازرسانی به سه شهر در دست اجراست که امسال از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند، همچنین پیمان‌سپاری گازرسانی به شهر قطور نیز در حال انجام است.

شیخی با بیان اینکه برای گازرسانی به روستاهای استان، تا سال ۹۲ حدود ۱۵۰۰ کیلومتر شبکه‌گذاری شده بود، افزود: این در حالی است که بین سال‌های ۹۲ تا ۹۹، حدود ۸۰۳۵ کیلومتر شبکه‌گذاری انجام شده است.

وی حاصل کل روستاهای گازدار شده را برخورداری ۲۰۳ هزار مشترک از نعمت گاز طبیعی اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون یک هزار و ۲۶۶ واحد صنعتی آذربایجان‌غربی از نعمت گاز برخوردارند و ۵۵۰ واحد از این صنایع طی سال‌های ۷۲ تا ۹۲ یعنی طی ۲۰ سال، از گاز بهره‌مند شده‌اند و برای رسیدن گاز به این صنایع، ۲۴۵ کیلومتر شبکه‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی با اشاره به وضع مطلوب گازرسانی به صنایع در دولت تدبیر و امید، ادامه داد: از سال ۹۲، با توجه به رویکرد زیست‌محیطی دولت و توسعه صنعت، گازرسانی به صنایع با شدت بیشتری پیگیری شد تا جایی که ۷۱۶ واحد صنعتی آذربایجان‌غربی طی سال‌های ۹۲ تا ۹۹ از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

شیخی گفت: برای گازدار شدن این صنایع هم ۲۸۶ کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده است و اکنون هشت نیروگاه بزرگ، چهار کارخانه سیمان، سه واحد پتروشیمی و ۱۲۸ جایگاه سی‌ان‌جی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان گاز در آذربایجان‌غربی هستند.

بهره‌مندی ۱۳۷۰ واحد صنعتی استان سمنان از گاز طبیعی

علیرضا اعوانی، سرپرست شرکت گاز استان سمنان با بیان اینکه در هفت سال گذشته، ۱۳۷۰ واحد صنعتی استان سمنان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند، گفت: در دولت تدبیر و امید، گازرسانی به ۹۸ روستا و یک شهرجدید، ۶ محور و شهرک صنعتی، ۱۳۷۶ واحد صنعتی انجام شده است. در این بازه زمانی همچنین پذیرش ۷۳۳۴۱ اشتراک، نصب ۲۶۹۱۶ انشعاب و نیز ۱۴۴۲ کیلومتر شبکه گازرسانی در سطح استان سمنان اجرا شده است.

وی افزود: ۹۸ روستای استان در دولت تدبیر و امید گازرسانی و ۱۴۴۲ کیلومتر شبکه زیرساخت گاز نیز در سطح استان سمنان اجرایی شده است.

جهش گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان

رضا پنجابی، مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سال ۹۲، استان سیستان و بلوچستان شاهد رویدادهای مهمی از قبیل اخذ مجوز خط انتقال ایرانشهر - زاهدان و اخذ مجوز برای انشعاب خاش، همکاری با مجری خط هفتم سراسری گاز ایران و مشاور طراحی پایه در پروژه خط انتقال زابل بود، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۳ نیز خدماتی همچون تصویب طرح گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان انجام شد.

وی افزود: شروع کار اجرایی خط انتقال ایرانشهر - زاهدان، در سرویس قرار گرفتن نیروگاه گازی بمپور با مصرف گازی در حدود ۲ میلیون مترمکعب در روز، در سرویس قرار گرفتن ایستگاه سی‌ان‌جی ایرانشهر با مصرف روزانه ۲۵۰۰ مترمکعب در روز و راه‌اندازی سیستم مشترکان در ستاد و ناحیه گاز ایرانشهر از دیگر اقدام‌های مهم شرکت گاز استان در دولت تدبیر و امید بوده است.

پنجابی نصب ایستگاه اندازه‌گیری و تأمین گاز نیروگاه بخار ایرانشهر با ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب در روز و پیگیری خط انتقال گاز را از دیگر دستاوردهای سال ۱۳۹۴ شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: همچنین مهم‌ترین دستاورد سال ۱۳۹۵ افتتاحیه دولت تدبیر و امید گازرسانی در شهر زاهدان با حضور ریاست جمهوری بود. گازرسانی به فاز یک نیروگاه گازی زاهدان در سال ۹۶ و گازرسانی به فاز ۲ این نیروگاه و گازرسانی به شهرک صنعتی زاهدان در سال ۹۷ هم از مهم‌ترین خدمات دولت تدبیر و امید بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در سال ۹۸ همچون سال‌های گذشته کارنامه درخشانی در این حوزه داشته که می‌توان به مواردی چون تهیه طرح جامع گازرسانی به روستاها و صنایع در سطح استان و تهیه نقشه اجرای طرح ضربتی گازرسانی به استان با همکاری شرکت‌های گاز استانی خراسان رضوی، همدان، گیلان، سمنان و فارس و تعریف بیش از ۲۶ پروژه‌های گازرسانی در سطح شهرها، محورهای روستایی و صنایع، گازرسانی به دو شهر و چهار روستا و گازرسانی به نیروگاه CHP ایرانشهر، گازرسانی به شهرک صنعتی زاهدان، گازرسانی به ایستگاه سی‌ان‌جی زاهدان و مجتمع ۲۵۶ ارتش و...، اجرای بیش از ۱۰۷۴ کیلومتر شبکه گازرسانی در سطح استان، نصب ۱۰ هزار علمک و بهره‌مندی بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ خانوار در سال ۹۸ و...، اشاره کرد.

وی درباره دستاوردهای حوزه گاز در این استان تا پایان تیر ۹۲ و از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید تا پایان تیر ۹۹ توضیح داد: حجم شبکه‌گذاری تا تیرماه سال ۱۳۹۲، در بخش شهری ۶۵۲  و در بخش روستایی ۱۳۰ کیلومتر و در مجموع، ۷۸۲ کیلومتر بود که با حضور دولت تدبیر و امید این حجم به ۲۴۱۱ کیلومتر شهری، ۲۰۹ کیلومتر روستایی و در مجموع ۲۶۲۰ کیلومتر تا تیر ماه سال۹۹ رسید.

پنجابی با بیان اینکه حجم فروش سالانه گاز تا تیرماه ۹۲، ۶ میلیون مترمکعب بود که در سال ۹۹ این حجم به ۱۴۵۰ میلیون مترمکعب رسید و علمک نصب‌شده در سال ۹۲، ۶۶۰۶ علمک بود که این تعداد به ۴۰۳۷۱ علمک در سال ۹۹ رسید، افزود: اشتراک‌پذیری تا تیرماه سال ۹۲، ۵۱۹۵ خانوار و از آن تاریخ تا تیرماه سال ۹۹ به ۵۳۲۶۳ خانوار رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان تعداد شهرها و روستاهای گازدار تا تیرماه ۹۲ را یک شهر و روستا اعلام کرد و با بیان اینکه با همت این دولت تعداد شهرها و روستاهای در دست اجرا از پنج شهر به ۹ شهر و از ۲۰ روستا به ۵۳ عدد افزایش یافته است، گفت: در هفته دولت امسال در مجموع ۲۳ پروژه گازرسانی در استان افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

رشد ۱۰۷ درصدی گازرسانی روستایی آذربایجان شرقی

سیدرضا رهنمای توحیدی، مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم گازرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی ۱۰۷ درصد رشد داشته است، افزود: از ابتدای فعالیت گازرسانی استان تا پایان تیرماه سال ۱۳۹۲ تعداد هزار و ۳۴ روستا زیر پوشش گاز طبیعی قرار گرفته و طی هفت سال گذشته تاکنون تعداد هزار و ۱۰۸ روستا به مدار گاز کشور متصل شدند که مقایسه این ارقام حاکی از رشد ۱۰۷ درصدی در گازرسانی به واحدهای روستایی است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۹۶.۷ درصد خانوارهای روستایی استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند که با اتمام پروژه‌های در دست اجرای این شرکت در آینده نزدیک، تمامی روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در استان، به مدار مصرف گاز متصل خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: تحقق ۱۰۰ درصدی تعهدات مصوب شورای اقتصاد در استان با نزدیک رسانی گاز به واحدهای صنعتی مشمول، جایگزینی گاز با ۶۰ میلیون لیتر سوخت مایع در سال، بهره‌مندی ۳۱۲۹ مصرف‌کننده صنعتی استان از گاز طبیعی، افزایش ظرفیت ایستگاه‌های گازرسانی در استان، بهره‌برداری از خط انتقال ورزقان - اهر منشعب از خط صادراتی ارمنستان، گازرسانی به مجتمع مس سونگون و نیز گازرسانی به نیروگاه هریس از اهم اقدام‌های شرکت در حوزه صنعت و زیست‌محیطی بوده است.

تحقق شعار جهش تولید در عملکرد شرکت گاز استان ایلام

عباس شمس‌اللهی، مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه ۶۳ درصد از کل پروژه‌های اجرا شده در این مجموعه از بدو تأسیس تاکنون، در دولت تدبیر و امید تحقق یافته است، گفت: عملیات گازرسانی به ۷۸ درصد از کل روستاها و ۵۸ درصد از کل شهرهای گازدار استان از بدو تأسیس شرکت گاز استان تاکنون، در دولت تدبیر و امید محقق شده است.

وی ادامه داد: اجرای ۲۷۶۵ کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع معادل ۵۷ درصد از کل خطوط استان و نیز نصب ۵۲۱۳۵  انشعاب گاز و جذب ۹۷۸۶۳ مشترک جدید گاز استان معادل ۵۷ درصد از کل مشترکان استان نیز در دولت‌های یازدهم و دوازدهم انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تصریح کرد: گازرسانی به ۱۴ شهر و ۳۶۰ روستای استان و گازدار کردن هشت شهرک صنعتی استان و ۶۳۳ واحد صنعتی تولیدی معادل ۷۷ درصد کل صنایع گازدار استان نیز در دولت‌های یازدهم و دوازدهم انجام شده است که از خدمات نظام و دولت در رفع محرومیت‌زدایی استان و تحقق عدالت اجتماعی است.

شمس‌اللهی گفت: احداث ۱۲ ایستگاه سی‌ان‌جی  معادل ۵۰ درصد از کل جایگاه‌های احداث‌شده در استان در این دولت بهره‌برداری شده است.

رشد ۸۰ درصدی گازرسانی روستایی در قزوین

اسماعیل مفرد بوشهری، مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین با بیان اینکه گازرسانی به روستاها در هفت سال اخیر نسبت به سال‌های قبل ۸۰ درصد رشد داشته است، گفت: تمامی شهرهای استان از گاز طبیعی برخوردار هستند و در این هفت سال سه شهر رازمیان، معلم کلایه و سیردان به شبکه توزیع گاز متصل شدند.

 وی افزود: با بهره‌مندی ۲۸۶ روستا از گاز طبیعی این تعداد به ۵۱۵ روستا در سطح استان رسیده که شاهد رشد ۵۸  درصدی در این زمینه هستیم، مقدار متراژ شبکه گازرسانی در سطح استان از سال  ۹۲ تاکنون  از  ۴۵۷۷ کیلومتر شبکه‌گذاری به ۷۲۱۱  کیلومتر رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی در بخش انشعاب و اشتراک‌پذیری تصریح کرد: در بخش گازرسانی به صنایع با گازدار شدن ۱۲۱۱ مورد مشترک صنعتی جدید، در طول دوران دولت تدبیر و امید این رقم به ۳ هزار مشترک رسیده که این بخش از رشد ۸۸ درصد برخودار بوده است.

گازرسانی به ۵۳۳ واحد صنعتی گلستان در دولت تدبیر و امید

علی طالبی، سرپرست شرکت گاز استان گلستان از گازرسانی به ۵۳۳ واحد صنعتی در این استان در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: ﺩﺭ این ﺩﻭﻟﺖ ﺣﺠﻢ ﺧﻄﻮﻁ ﺗﻐﺬﯾﻪ ﺷﺒﮑﻪ ﮔﺎﺯﺭﺳﺎﻧﯽ ﺩﺭ استان ﮔﻠﺴﺘﺎﻥ ﺍﺯ ۶۸۰۷ ﮐﯿﻠﻮﻣﺘر ﺑﻪ ۹۶۳۰ ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ رسیده ﻭ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺧﺎﻧﻮﺍﺭ ﺑﻬﺮﻩ‌ﻣﻨﺪ ﺍﺯ ﮔﺎﺯ ﻧﯿﺰ ﺍﺯ ﺍﺑﺘﺪﺍﯼ ﺩﻭﻟﺖ ﺗﺪﺑﯿﺮ ﻭ ﺍﻣﯿﺪ ﺍﺯ ۴۳۹ ﻫﺰﺍﺭ ﺑﻪ حدود ۵۹۶ ﻫﺰﺍﺭ ﺧﺎﻧﻮﺍﺭ رسیده ﺍﺳﺖ، ﺿﻤﻦ ﺍﯾﻨﮑﻪ هم اکنون ۱۰۰ ﺩﺭﺻﺪ ﺧﺎﻧﻮﺍﺭ ﺷﻬﺮﯼ ﻭ ۹۶ ﺩﺭﺻﺪ ﺧﺎﻧﻮﺍﺭ ﺭﻭﺳﺘﺎﯾﯽ ﺍﺳﺘﺎﻥ زیر ﭘﻮﺷﺶ ﮔﺎﺯ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﻧﺪ.

وی ﺑﺎ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺑﻪ وضع ﮔﺎﺯﺭﺳﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﺷﻬﺮﻫﺎ ﻭ ﺭﻭﺳﺘﺎﻫﺎﯼ ﺍﺳﺘﺎﻥ اظهار کرد: ﺗﺎ ﺳﺎﻝ ۹۱ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﮔﻠﺴﺘﺎﻥ ۶۵۳ ﺭﻭﺳﺘﺎ ﮔﺎﺯﺭﺳﺎﻧﯽ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ، اما اکنون ﺍﯾﻦ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺑﻪ ۸۸۰ ﺭﻭﺳﺘﺎ رسیده است ﻭ ان‌شاءالله ﺗﺎ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺩﻭﻟﺖ ﺗﺪﺑﯿﺮ ﻭ ﺍﻣﯿﺪ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺭﻭﺳﺘﺎﻫﺎﯼ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﮐﻪ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﮔﺎﺯﺭﺳﺎﻧﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﻫﺒﺖ ﺍﻟﻬﯽ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ می‌شوند.

سرپرست شرکت گاز استان گلستان با بیان اینکه ﮔﺎﺯﺭﺳﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﺷﻬﺮﻫﺎ ﻧﯿﺰ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺩﻭﻟﺖ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻮﺩﻩ، ﺑه‌ﻄﻮﺭﯼ ﮐﻪ هم‌اکنون ۳۳ ﺷﻬﺮ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺑﺎ ۱۰۰ ﺩﺭﺻﺪ ﭘﻮﺷﺶ ﺟﻤﻌﯿﺘﯽ، ﺍﺯ ﮔﺎﺯ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺑﻬﺮﻩ‌ﻣﻨﺪ هستند، اظهار کرد: روند گازرسانی به صنایع نیز در این دولت ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺍﺩﻭﺍﺭ ﮔﺬﺷﺘﻪ رشد چشمگیری ﺩﺍﺷﺘﻪ ﻭ همسو با این موضوع، ﺗﻌﺪﺍﺩ ﻭﺍﺣﺪﻫﺎﯼ ﺻﻨﻌﺘﯽ ﻋﻤﺪﻩ ﮔﺎﺯﺭﺳﺎﻧﯽ‌ﺷﺪﻩ از ۳۲۳ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﻪ ۸۵۶ رسیده ﺍﺳﺖ.

جذب بیش از ۱۳۷ هزار مشترک گاز در استان مرکزی

محمدرضا سمیعی، مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: تعداد مشترکانی که در استان مرکزی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم از نعمت گاز برخوردار شده‌اند، ۱۳۷ هزار مشترک بوده که تا پایان امسال این تعداد به حدود ۵۶۷ هزار مشترک خانگی، تجاری و صنعتی می‌رسد.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۰ هزار و ۶۴۹ کیلومتر شبکه در سطح استان مرکزی اجرایی شده که ۳ هزار و ۱۴۵ کیلومتر آن در این بوده است، تصریح کرد: با این مقدار شبکه‌گذاری، در کل شبکه اجرا شده در استان، به ۴ هزار و ۱۸۷ کیلومتر در شهرها و ۶ هزار و ۴۶۳ کیلومتر در روستاهای استان رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی افزود: از ۲۹۳ هزار و ۲۸۶ انشعاب نصب شده در این استان، بیش از ۵۱ هزار و ۹۹۰ انشعاب آن در این دولت؛ شامل ۱۶۴ هزار و ۴۹۶ انشعاب در سطح شهرها و ۱۲۷هزار و ۷۳۹  انشعاب در سطح روستاهای استان بوده است.

سمیعی همچنین اظهار کرد: در ابتدای دولت یازدهم تعداد مشترکان بهره‌مند از گاز طبیعی در استان مرکزی ۴۱۰ هزار و۸۳ مشترک بوده که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به حدود ۵۶۷ هزار مشترک رسیده است.

وی گفت: هم‌اکنون ۱۰۰ درصد خانوارهای شهری در ۳۴ شهر استان و همچنین بیش از ۹۸.۷ درصد جمعیت روستایی در سطح ۹۹۴ روستا از گاز طبیعی برخوردار بودند که شامل ۴۰۴ هزار و۵۰۳ مشترک در شهرها و ۱۶۲هزار و۷۶۰ مشترک در روستاهای استان می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی در پایان از آمادگی این شرکت برای بهره‌برداری عملیات گازرسانی در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل گازرسانی به روستاهای کهلو سفلی، گوجه گل، جورقین، شولک و گوگسیگرد از توابع شهرستان تفرش، روستاهای شاهسونکندی، حقانیه، سماوک از توابع شهرستان زرندیه، واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی از توابع شهرستان‌های اراک، محلات و ساوه است.

گازرسانی به ۱۴۳۴ روستا در استان لرستان

کرم گودرزی، مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان از گازرسانی به ۱۴۳۴ روستا در دولت‌های یازدهم و دوازدهم خبر داد و گفت: تعداد روستاهای گازرسانی شده استان تا سال ۹۲ ، ۲۹۳ روستا بوده که در طول ۲ دوره دولت تدبیر و امید، یک هزار و ۴۳۴ روستای واجد شرایط، به این تعداد اضافه شده و این خدمت با رشد ۴۹۰ درصدی نسبت به سال ۹۲ اقدام بزرگ و اساسی برای تحول و توسعه روستاها است و اکنون تعداد روستاهای گازرسانی شده لرستان به یک هزار و ۷۲۷ روستا رسیده است.

وی ادامه داد: تعداد اشتراک روستایی گاز استان تا سال ۹۲، معادل ۵۹ هزار و ۳۱۷ بوده که با اضافه شدن ۹۷ هزار و ۵۰۶  اشتراک جدید طی سال ۹۲ تاکنون، به ۱۵۶ هزار و ۸۲۳ اشتراک رسیده و ضریب گازرسانی روستایی استان تا قبل از دولت تدبیر و امید ۴۱ درصد بوده و هم‌اکنون ۸۹ درصد است.

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان با اشاره به رتبه سوم استان از نظر تعداد روستاها در کشور تصریح کرد: گازرسانی به روستاها از عوامل بسیار مهم در افزایش رفاه، مهاجرت معکوس از شهر به روستا، ایجاد اشتغال و افزایش تولید است.

گودرزی با اشاره به گازرسانی شهرهای استان نیز اظهار کرد: سال ۹۲ تعداد شهرهای بهره‌مند از خدمت گاز در لرستان ۲۰ شهر بوده که تا سال گذشته ۶ شهر به این تعداد افزوده شده و هم‌اکنون کار گازرسانی به شول آباد الیگودرز به عنوان آخرین شهر بدون گاز در دست اقدام است؛ ضریب نفوذ گازرسانی شهرهای استان در سال ۹۲ معادل ۹۷ درصد بوده که اکنون ۹۹.۸ درصد است.

وی افزود: تعداد صنایع گازرسانی شده  لرستان در سال ۹۲ معادل ۴۰۴ واحد بوده که با اقدام‌های اساسی انجام شده در این سال‌ها، به یک هزار و ۴۳۳ واحد رسیده که این رقم نقش بسیار مهمی در صرفه‌جویی مصرف و استفاده از انرژی پاک دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان تاکید کرد: مقدار خطوط توزیع گاز استان نیز از ۳ هزار و ۴۳ کیلومتر در سال ۹۲ با اجرای ۴ هزار و ۳۹۴  کیلومتر خط جدید به ۷ هزار و ۴۳۴ کیلومتر رسیده است.

کد خبر 306621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =