گام‌های مطلوب برای گازرسانی روستایی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم

رئیس‌جمهوری گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم گام‌های بسیار خوبی از لحاظ آب سالم پایدار، برق، گاز، راه روستای، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و شبکه ارتباطات برای روستاها برداشته شده است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، ۱۲ شهریورماه) در نشست هیئت دولت با اشاره به شرایط اقتصادی و سیاسی کشور به‌ویژه پس از تحریم‌های آمریکا از اوایل سال ۹۷ گفت: هدف آمریکایی‌ها از اعمال این تحریم‌ها و تشدید فشارهای اقتصادی، تسلیم ملت و دولت ایران در برابر خواسته‌های نامشروعشان بود، اما با ایستادگی و فداکاری مردم، متوجه شدند که این کار شدنی نیست.

وی افزود: مردم ایران با وجود همه سختی‌ها، ایستادگی و مقاومت کردند و دولت در کنار دیگر مقام‌ها و قوای دیگر این فشار را تحمل کرده و یک معجزه تاریخی را رقم زدند، زیرا هیچ کشوری تصور نمی‌کرد با حجم گسترده‌ای از تحریم‌های شدید حدود سه سال گذشته، مردم و دولت ایران بتوانند سختی‌ها را تحمل کنند.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه آمریکا به دنبال آن بود که ملت ایران را از لحاظ اقتصادی شکست داده و در برابر فشارهای ناروا به تسلیم وادار کند، تصریح کرد: بانک مرکزی از آغاز امسال با وجود کرونا و مشکلات ناشی از آن توانسته است ۱۴.۵ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی و ضروری پرداخت کند.

روحانی عنوان کرد: بسیاری از کشورها در طول دوران کرونا از لحاظ اقتصادی دچار رشد منفی شده و اقتصاد آنها ۹، ۱۳ و ۱۴ درصد کوچک شده است، اما در جمهوری اسلامی ایران با وجود همه فشارها و تحریم در سه ماه نخست فقط ۱.۷ درصد (یعنی کمتر از ۲ درصد) اقتصاد کشور کوچک شده است و این نشان می‌دهد همه با تمام وجود مشغول تلاش بوده و تولید ادامه دارد.

وی گفت: امروز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارش داد که برای اشتغال روستایی که از اول مردادماه شروع شده است، ۶ هزار میلیارد تومان اختصاص خواهد یافت. البته در دولت یازدهم و دوازدهم گام‌های بسیار خوبی از لحاظ آب سالم پایدار، برق، گاز، راه روستای، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و شبکه ارتباطات برای روستاها برداشته شده است. در ماه‌های اخیر نیز اقدام‌های ارزنده‌ای برای اشتغال آغاز شده که با قوت ادامه خواهد یافت.

رئیس‌جمهوری روابط نزدیک و صمیمی با کشورهای منطقه را مورد تأکید قرار داد و افزود: امروز با بسیاری از کشورهای همسایه به جز یکی دو کشور روابط نزدیکی داریم و در جلسه‌ای که به این منظور در هفته گذشته وجود داشت تصمیم گرفته شد روابط با کشورهای همسایه و دوست را هرچه بیشتر توسعه دهیم.

کد خبر 306759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =