۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
  • کد خبر: 306761
کاهش بی‌سابقه تولید نفت مکزیک

تولید نفت خام مکزیک در ماه ژوئیه به‌طور بی‌سابقه‌ای کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مکزیکوسیتی، تولید نفت مکزیک در ماه ژوئیه به‌طور بی‌سابقه‌ای کاهش یافت و به یک میلیون و ۶۰۵ هزار بشکه در روز رسید.

تولید شرکت دولتی نفت مکزیک (پمکس) و تولیدکنندگان خصوصی در این ماه اندکی افت کرد و تولید نفت این کشور به کمترین سطح از دهه ۱۹۷۰ میلادی تاکنون رسید.

داده‌های برنامه‌ریز نفتی سی‌ان‌اچ نشان داد که پمکس، در ماه ژوئیه تنها یک میلیون و ۵۴۸ هزار بشکه در روز نفت تولید کرد. این در حالی است که شرکت‌های خصوصی نفت در این ماه حدود ۵۷ هزار بشکه در روز نفت تولید کردند. این رقم‌ها نشان می‌دهد تولید نفت هر دو بخش نسبت به ماه ژوئن کمی کاهش یافته است. 

بر اساس داده‌های وزارت انرژی، پمکس در ماه ژوئیه یک میلیون و ۶۱۵ هزار بشکه در روز یعنی کمترین مقدار از نوامبر ۱۹۷۹ تاکنون نفت تولید کرده است. 

سطح تولید پمکس از زمان اوج خود در سال ۲۰۰۴، ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته و در اوایل سال جاری با کاهش قیمت نفت، کاهش بودجه و همچنین کاهش تولید دو ماهه در پی مذاکره با سایر تولیدکنندگان عمده نفت روبه‌رو شده است.

براساس داده‌های سی‌ان‌اچ، تولید نفت خام مکزیک از آغاز سال جاری تقریباً هفت درصد کاهش یافته است.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهوری مکزیک متعهد شده است پمکس را احیا کند و تولید نفت خام را افزایش دهد، این در حالی است که هیچ علاقه‌ای به افزایش فعالیت شرکت‌های نفتی خصوصی و خارجی ندارد و مزایده‌های نفتی را که حضور شرکت‌های خارجی در آن آزاد شده بود لغو کرده است.

کد خبر 306761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =