۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
  • کد خبر: 306805
بازدید مشاور رئیس‌جمهوری از ۲ پروژه نفتی در قشم

مشاور رئیس‌جمهوری از طرح‌های اسکله نفتی حرا در جزیره قشم و پالایشگاه نفت خام فوق سنگین شرکت بهین پالایش قشم بازدید کرد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، مرتضی بانک، مشاور رئیس‌جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور امروز (چهارشنبه، ۱۲ شهریورماه) از طرح اسکله نفتی حرا در جزیره قشم بازدید کرد و گفت: این طرح یکی از بزرگترین اسکله‌های نفتی در جنوب کشور است که به  تامین مواد اولیه پالایشگاهی، نفت خام فوق سنگین و صادرات میعانات نفتی خواهد پرداخت و راه‌اندازی آن، نشانه‌ای عینی از توسعه روابط بخش خصوصی و دولت است.

وی ادامه داد: ۳۰ درصد از سرمایه‌گذاری این پروژه توسط سازمان منطقه آزاد قشم و ۷۰ درصد آن به وسیله بخش خصوصی تامین شده است.  

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور همچنین از طرح پالایشگاه نفت خام فوق سنگین شرکت بهین پالایش قشم بازدید و با دست اندرکاران این طرح گفت‌وگو کرد و با اشاره به اشتغالزایی برای بیش از ۱۱۰۰ نفر در این طرح، گفت: با آغاز بهره‌برداری از این پالایشگاه نیز افزون بر ۲۵۰ نفر به‌صورت ثابت در این طرح فعال می‌شوند که در افزایش اشتغال منطقه آزاد قشم تاثیرگذار است.

بانک تصریح کرد: این طرح با سرمایه‌گذاری ۱۳۳ میلیون یورویی بخش خصوصی در حال انجام است که اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در ادامه سفر خود، با حضور در شرکت سوخت رسانی و خدمات کشتیرانی ستاره قشم، روند اجرای بزرگترین بندر سوخت‌رسانی کشور را نیز بررسی کرد و گفت: با راه‌اندازی طرح‌های مربوط به حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، جزیره قشم به مرکز تولید، تامین و صدور انرژی در جنوب کشور تبدیل می‌شود.

بر اساس این گزارش، پروژه اسکله نفتی حرا جزیره قشم با ظرفیت تامین و صادرات سالانه ۱۴میلیون و ۵۰۰ هزار تُن مواد اولیه پالایشگاهی، نفت خام فوق سنگین و میعانات نفتی مانند بنزین، گازوئیل و قیر در حال ساخت است. ۵۳ میلیون یورو برای اجرای این طرح سرمایه گذاری شده است و تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

طرح پالایشگاه نفت خام فوق سنگین برای تولید قیر شرکت پارس بهین پالایش نفت قشم نیز با ظرفیت تولید روزانه ۳۵ هزار بشکه قیر توسط شرکت یادشده از سال ۱۳۹۲ آغاز شد.

کد خبر 306805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =