۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
  • کد خبر: 306974
شیوع ویروس کرونا تاسیسات نفتی لیبی را تعطیل کرد

تاسیسات نفتی لیبی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت خود را متوقف کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از طرابلس، دو شرکت وابسته به شرکت ملی نفت لیبی (NOC) جداگانه در بیانیه‌هایی آنلاین اعلام کردند به‌دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.

پالایشگاه زاویه، بزرگ‌ترین پالایشگاه لیبی واقع در غرب طرابلس عنوان کرد که دفاتر خود را از ۸ تا ۱۷ سپتامبر (۱۸ تا ۲۷ شهریورماه) تعطیل کرده و ۱۰ درصد کارکنان خود را کاهش داده و آنان را به مرخصی اضطراری فرستاده است.

شرکت نفت آگوکو (AGOCO) واقع در شرق لیبی اعلام کرد که همه فعالیت‌های خود را به‌ مدت ۳۰ روز و برای محافظت از کارکنان در برابر بیماری همه‌گیر کرونا متوقف کرده است. عملیات بخش ایمنی و امنیت صنعتی از این تصمیم مستثنا شده است.

هیچ یک از این دو شرکت نفتی که روز دوشنبه (۱۷ شهریورماه) توقف فعالیت خود را اعلام کردند، به موردی از ابتلا به کرونا  اشاره نکرده‌اند و هدف این اقدام‌ها را پیشگیرانه دانستند.

به گزارش شانا، در پی محاصره چند پایانه بزرگ نفتی در شرق لیبی و میدان‌های نفتی جنوب این کشور توسط نیروهای مسلح وفادار به خلیفه حفتر، در ۱۸ ژانویه، اقتصاد این کشور دچار بحران شد و محاصره نفتی افزون بر زیان‌های مالی، به قطعی برق در لیبی انجامید.

کد خبر 306974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =