۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
  • کد خبر: 307054
تولید گاز در پالایشگاه سرخون و قشم افزایش یافت

مدیرعامل شرکت پالایش گاز سرخون و قشم از افزایش تولید گاز در این پالایشگاه با ظرفیت ۱۴.۴ میلیون مترمکعب در روز خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدحسین نوروزی، اظهار کرد: با توجه به روند نزولی تولید از مخزن سرخون از سال ۱۳۹۰، بازنگری و به‌روزرسانی و مطالعات این مخزن در دستور کار شرکت بالادست (مناطق نفت مرکزی - شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی) قرار گرفت.

وی افزود: طبق مطالعات انجام‌شده، زمان ترک مخزن سرخون نیمه اول سال ۱۳۹۸ برآورد شد که براساس این نتایج، راهکارهای استمرار تولید و نگهداشت پالایشگاه در دستور کار شرکت قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز سرخون و قشم ادامه داد: پس از محاسبات و بررسی‌های فنی و مهندسی انجام‌شده و با گرفتن مجوزهای لازم، تست کاهش فشار عملیاتی تا ۴۵ بار به طور عملی انجام شد.

نوروزی تصریح کرد: با توجه به روند فزاینده کاهش تولید و کاهش مقدار آن تا حدود ۳.۵ میلیون مترمکعب در روز در سال ۹۹، سناریو تزریق گاز به خط سرخون - نیروگاه بندرعباس با هماهنگی و همکاری مراجع ذی‌ربط به‌مدت ۷۲ ساعت و به‌صورت عملی انجام شد که تست و نتایج به‌دست آمده علمی و فنی، بررسی و تجزیه و تحلیل و سپس راهکارها و سناریو تزریق به خط مذکور و مصرف گاز کم‌فشار پالایشگاه نهایی شد.

وی همچنین گفت: هم‌زمان با هفته دولت و با کارهای کارشناسی انجام‌شده، این تست عملیاتی آغاز شد که با آغاز این تست یک ماهه، تولید گاز تا ۲ میلیون مترمکعب در روز و همچنین سایر محصولات پالایشگاه مثل  NGL و LPG به ترتیب ۳۵ و ۳۸ درصد افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز سرخون و قشم اظهار کرد: تثبیت اشتغال نیروی انسانی به‌ویژه نیروهای شرکتی (غیرپروژه‌ای و کارگری) بومی بالغ بر هزار نفر در دو شرکت بالادست و پالایشگاه از دستاوردهای مهم این طرح است.

به گفته نوروزی، همسو با تأمین بخشی از نیازهای انرژی کشور و مصرف گاز طبیعی به‌عنوان انرژی زیست محیطی و مناسب برای مصارف صنعتی و خانگی در استان‌های هرمزگان و کرمان، پالایشگاه گاز سرخون با ظرفیت اسمی ۱۴.۴ میلیون مترمکعب در روز، تنها پالایشگاه گاز جنوب کشور و استان هرمزگان و نماد تعالی و استمرار تولید شرکت ملی گاز ایران در این منطقه از کشور است.

کد خبر 307054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =