مصرف سی‌ان‌جی در آذربایجان شرقی ۸ درصد افزایش یافت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان شرقی از افزایش ۸ درصدی مصرف سی‌ان‌جی در پنج ماه نخست امسال در این استان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان شرقی، علی روح‌اللهی با اشاره به اهتمام مدیر و مسئولان این شرکت برای جایگزینی سوخت مایع با گاز طبیعی در بخش‌های مختلف مصرف گفت: در پنج ماه نخست امسال، مصرف سی‌ان‌جی در بخش حمل‌ونقل استان بیش از ۲۸۶ میلیون مترمکعب بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد رشد داشت و از استقبال مردم از این سوخت پاک حکایت دارد.

وی با بیان اهمیت توسعه صنعت سی‌ان‌جی با توجه به منابع قابل توجه آن در کشور و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی ناشی از مصرف سوخت‌های فسیلی، افزود: هم‌اکنون طرح ملی تبدیل رایگان خودروهای عمومی باری و مسافری به سی‌ان‌جی در سطح این استان در حال اجراست و مالکان خودروهای مذکور می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه GCR.NIOPDC.IR و دریافت نوبت نسبت به دوگانه‌سوز کردن خودرو خود اقدام کنند.

مدیر منطقه آذربایجان شرقی تصریح کرد: پیرامون استانداردسازی جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی با پیگیری‌های مستمر و تعامل با سازمان‌های مربوطه، کنترل و نظارت کامل به عمل می‌آید تا خدمات سوخت‌رسانی مطمئنی در جایگاه‌ها عرضه شود.

گفتنی است هم‌اکنون ۳۴۳ جایگاه‌ سوخت در این استان فعال است که در ۱۷۲ باب آن سی‌ان‌جی عرضه می‌شود.

کد خبر 307134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =