۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
  • کد خبر: 307208
برآورد ۲۵ دلاری قیمت نفت از سوی بانک مرکزی روسیه

بانک مرکزی روسیه با توجه به موج دیگری از همه‌گیری کرونا و شوک‌های ژئوپلیتیکی، قیمت نفت را ۲۵ دلار برای هر بشکه برآورد کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس از مسکو، بانک مرکزی روسیه پیش‌نویس گزارش «زمینه‌های اصلی سیاست پولی دولت واحد برای سال ۲۰۲۱ و دوره ۲۰۲۲-۲۰۲۳» خود را روز پنجشنبه (۲۰ شهریورماه) منتشر کرد. در بخش چشم‌انداز ۲۰۲۱-۲۰۲۳ این گزارش با در نظر گرفتن موج دیگری از بیماری همه‌گیر ویروس کرونا و سایر شوک‌های اقتصاد جهانی از جمله تشدید اختلاف‌های تجاری و تنش‌های ژئوپلیتیک، قیمت نفت خام ۲۵ دلار برای هر بشکه برآورد شده است.

این بانک چهار سناریوی اصلی توسعه اقتصادی میان‌مدت روسیه را ارائه داد. در سناریوی پایه، بهبود اقتصاد جهانی برای بازگشت به سطح بالقوه تولید تا پایان سال ۲۰۲۳ کُند و ناکافی خواهد بود و قیمت نفت تا  پایان سال ۲۰۲۲ در نرخ ۵۰ دلار برای هر بشکه تثبیت می‌شود و تورم روسیه در صورت سیاست نرم پولی نزدیک به ۴ درصد خواهد بود.

این در حالی است که در سناریوی ریسک، انتظار می‌رود همراه با رشد نرخ تعلق واقعی مالیات، شوک‌های دیگری بر اقتصاد جهانی وارد شود، مانند تشدید اختلاف‌های تجاری و تنش‌های ژئوپلیتیکی، مشکلات بدهی برخی کشورها و بخش‌ها. 

در این سناریو با وجود توافق کاهش تولید اوپک پلاس، قیمت نفت به ۲۵ دلار برای هر بشکه سقوط می‌کند و تا پایان دوره برآورد شده به آرامی بهبود می‌یابد و به ۳۵ دلار برای هر بشکه می‌رسد.

کد خبر 307208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =