صرفه‌جویی ارزی با ساخت و بازسازی تجهیزات در پالایشگاه تهران

رئیس کارگاه مرکزی شرکت پالایش نفت تهران از صرفه‌جویی چشمگیر ارزی با ساخت و بازسازی قطعات و تجهیزات پالایشگاهی در این پالایشگاه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش نفت تهران،  ‌محمود نیکو در این باره گفت: کارگاه مرکزی در کنار انجام وظایف روزانه و سرویس‌دهی به تمامی واحدهای عملیاتی و تعمیراتی به ساخت و بازسازی قطعات و تجهیزات پالایشگاهی با استفاده از امکانات موجود نیز می‌پردازد که از شاخصه‌های مهم این امر، تولید سریع و استاندارد قطعات یدکی مورد نیاز ماشین‌آلات، بازگرداندن قطعات و تجهیزات معیوب به چرخه تولید، جلوگیری از بروز وقفه در روند تولید، حرکت در راستای کاهش واردات و همچنین صرفه‌جویی ارزی است.

وی افزود: این واحد صنعتی متشکل از کارگاه‌های ساخت قطعات فلزی، مبدل‌های حرارتی، کارگاه تراشکاری، کارگاه تعمیرات ابزار، کارگاه شیرآلات و انبار ابزار است.

رئیس کارگاه مرکزی پالایشگاه تهران گفت: کارگاه مرکزی با توجه به وجود ماشین‌آلات و کارکنان متخصص دارای قابلیت‌های بسیاری بوده و بازوی مستحکمی در زمینه تعمیرات تجهیزات و نهایتاً تداوم و استمرار تولید در واحدهای عملیاتی است.

نیکو تأکید کرد: بی‌شک تحریم‌های اقتصادی موجود به جهت کاهش و به صفر رساندن تولید توسط شبکه استکبار جهانی طرح‌ریزی شده که این موضوع، اهمیت وظایف تعمیر و نگهداری تجهیزات و جلوگیری از خرابی را دوچندان می‌کند.

وی با اشاره به انجام موفقیت‌آمیز و صددرصدی کارهای ارجاعی به کارگاه مرکزی در تعمیرات اساسی اخیر تصریح کرد: کارگاه مرکزی اداره تعمیرات شرکت پالایش نفت تهران توانست در تعمیرات اساسی اخیر با رعایت همه الزام‌های ایمنی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، تمامی دستور کار ارجاع‌شده را با موفقیت انجام دهد.

رئیس کارگاه مرکزی پالایشگاه تهران درباره افزایش ضریب ایمنی افراد و تجهیزات و پایش آن تأکید کرد: طراحی نرم‌افزار (پداک) پایگاه داده‌های ایمنی کارگاه توسط کارکنان کارگاه مرکزی برای پایش عملکرد ایمن کارکنان و تجهیزات، انجام اصلاحات روی برخی تجهیزات پرخطر و حادثه‌ساز (نظیر ساخت و نصب تجهیز ایمنی برای دستگاه گیوتین و جلوگیری از آسیب به اپراتور)، طراحی و ساخت ابزار و بالانسر دستگاه بورینگ برای تراشکاری ناحیه پشت Tube sheet (مبدل‌های حرارتی)  و...  از جمله اقدام‌های انجام شده است.

نیکو تصریح کرد: این فعالیت‌ها در کنار ساخت و تولید و بازسازی صدها قطعه در کارگاه‌های مختلف بخش کوچکی از وظایف در حال انجام کارکنان این واحد بوده است.  

کد خبر 307213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =