بیش از ۹۰ درصد قطعات و تجهیزات موردنیاز پالایشگاه تهران داخلی‌سازی شد

مدیر بازرگانی شرکت پالایش نفت تهران از ساخت و تأمین بیش از ۹۰ درصد قطعات و تجهیزات پالایشی این شرکت توسط تولیدکنندگان داخلی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش نفت تهران، محمدرضا خلیلی در این باره گفت: با هدف حمایت از تأمین‌کنندگان قطعات در داخل کشور و خودکفایی در ساخت و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی بر اساس منویات رهبری، با شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان و برگزاری نشست‌های علمی - صنعتی، بیش از ۱۳ هزار نوع قطعات و تجهیزات دوار و ثابت پالایشی شامل قطعات پمپ‌ها، توربین‌ها، کمپرسورها، ژنراتورها، مبدل‌ها، کولرها، برج‌ها و ظروف، قطعات داخلی برج‌های خنک‌کننده و شیرآلات از تولیدات داخلی تأمین شده است.

وی با اشاره به اینکه تهیه، نگهداشت و توزیع اقلام موردنیاز پالایشگاه با رعایت منافع ذی‌نفعان و همکاری با تولیدکنندگان قطعات و تأمین کنندگان کالا از مهم‌ترین وظایف این اداره است، افزود: با اتکا به دانش و توان داخلی کارشناسان و متخصصان و تلاش برای ایجاد رونق و جهش تولید توانسته‌ایم با بهره‌گیری از سیاست‌های ابلاغی و تأکیدات مقام عالی وزارت نفت نقش بسزایی در سبد سوخت کشور ایفا کنیم.

مدیر بازرگانی پالایشگاه تهران تأکید کرد: ساخت بعضی از کاتالیست‌ها برای نخستین بار در کشور مطابق استانداردهای جهانی توسط شرکت‌های توانمند داخلی و با کمک متخصصان فنی و مهندسی شرکت پالایش نفت تهران در دستور کار قرار گرفت که سبب بی‌نیازی ایران از کشورهای خارجی در دوران تحریم‌های اقتصادی شد.

خلیلی تصریح کرد: پس از آزمایش موفقیت‌آمیز این کاتالیست و تولید آن در کشور، در زمینه تولید انواع کاتالیست پالایشی در کشور خودکفا شده‌ایم که این مهم مرهون کار و تلاش شبانه‌روزی متخصصان این شرکت است.

وی با اشاره به اینکه تدوین دستورعمل مدیریت دانش تأمین‌کنندگان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت بازرگانی بوده که در کمیته راهبری مدیریت دانش مورد تأیید قرار گرفته است، گفت: این رویکرد نقشی بسزا در ایجاد رونق تولید، افزایش رقابت و سطح کیفی محصولات تولید داخل دارد.

مدیر بازرگانی پالایشگاه تهران افزود: پالایشگاه نفت تهران همواره پیشرو و حامی ساخت داخل بوده و ایجاد ساختار سازمانی و تجهیز امور مهندسی ساخت با هدف زمینه‌سازی مناسب به‌منظور تأمین و ساخت کالا و قطعات یدکی و تقویت اقتصاد ملی با حمایت همه‌جانبه از کالای با کیفیت ایرانی یکی از اقدام‌های انجام‌شده در این باره است.

خلیلی با اشاره به اینکه در تعمیرات اساسی اخیر واحدهای آیزوماکس و هیدروژن شمالی پالایشگاه نفت تهران، تعمیرات اساسی بیش از ۲۳۲ هزار و ۷۵۰ قطعه در قالب ۵ هزار و ۲۶۴ قلم از اقلام مورد نیاز تأمین شد و در اختیار واحدهای متقاضی قرار گرفت، گفت: یکی از مهم‌ترین اقدام‌های اداره بازرگانی در این عملیات، تأمین کالاهای موردنیاز پیش‌بینی نشده بود که بر اساس تجارب کارشناسان اداره صورت گرفت و در نهایت به کاهش زمان و جلوگیری از اتلاف وقت برای تأمین کالا و قطعات منجر شد.

کد خبر 308121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =